پیکر بی‌جان کارگران محبوس در معدن حادثه‌دیده طزره دامغان پیدا شد

با تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی، پیکر بی‌جان ‌۶ کارگر معدن ‌طزره پیدا شد.

کد خبر : 861873
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 6:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، عملیات امداد و نجات در معدن حادثه دیده طزره از حوالی ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب گذشته آغاز شد و بدون وقفه تا پیدا شدن کارگران محبوس با مدیریت میدانی استاندار سمنان ادامه یافت.

بالاخره پس از حدود ۱۰ ساعت تلاش جهادی نیروهای امدادی ، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان پیکر بی جان ۶ نفر از محبوس شدگان این حادثه کشف شد.‌

استاندار سمنان که از دقایق اولیه این حادثه انفجار معدن در محل حادثه حضور داشت و مدیریت بحران را شخصاً فرماندهی کرد، جان باختن کارگران معدن طزره را به خانواده های آنان تسلیت گفت.

اسامی جانباختان حادثه شب گذشته معدن طزره، “بهروز افروز”، “قربانعلی کمال”، “حسین غزائیان”، “حمید ایزدی”، “ابوالفضل غنایی” و “محمد نعیمی صفت” است.

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب گذشته یکی از تونل‌های معدن «طزره» دامغان بر اثر انفجار ناشی از تجمع گاز دراین تونل فرو ریخت.

بلافاصله پس از وقوع این حادثه جلسه مدیریت بحران شهرستان دامغان تشکیل و نیروهای امدادی نیز از پایگاه‌های چشمه علی و دامغان به محل حادثه اعزام شدند.

استاندار سمنان نیز در همان دقایق اولیه خود را به محل ریزش معدن رساند و به صورت میدانی فرماندهی عملیات امداد و نجات را بر عهده گرفت.

این حادثه تعداد مصدوم ناشی از گازگرفتگی نیز داشت که در همان دقایق اولیه با انجام اقدامات درمانی سرپایی مداوا شدند.

این چندمین حادثه ریزش و انفجار در معادن زغالسنگ منطقه طزره دامغان در چندسال اخیر است. باید دید که مسئولان چه تصمیمی برای استمرار یا توقف فعالیت این معدن تا زمان ایمن سازی آن خواهند گرفت.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.