پیمانکاران، قلب منطقه حفاظت شده میشداغ را می‌شکافند

معدنکاوری و خاکبرداری از قلب منطقه حفاظت شده میشداغ شوش که یک سالی است آغاز شده در سایه سکوت مسئولان محیط زیست با شدت و سرعت هر چه تمام‌تر ادامه دارد و این زیستگاه ارزشمند را مانند خانه‌ای در غیبت صاحبخانه جولانگاه غارتگران بدل ساخته است.

کد خبر : 37398
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 6:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، معدنکاوری و خاکبرداری در قلب منطقه حفاظت شده میشداغ که یک سالی است آغاز شده در سایه سکوت مسئولان محیط زیست با شدت و سرعت هر چه تمام‌تر ادامه دارد و این زیستگاه ارزشمند را مانند خانه‌ای در غیبت صاحبخانه جولانگاه غارتگران بدل ساخته است. زیستگاهی که تنها، عنوان منطقه حفاظت شده محیط زیست را یدک می‌کشد اما در عمل از حفاظت مسئولان محیط زیست بی‌بهره مانده و در چنگال پیمانکاران گرفتار شده است.

دوره جدید عملیات معدنکاوی در منطقه حفاظت شده میشداغ استان خوزستان که ده روزی است دوباره آغاز شده این بار با حضور تعداد بیشتری از ماشین‌آلات سنگین همراه بوده و علاوه بر تخریب این زیستگاه صخره‌ای، با از بین بردن امنیت منطقه، حیات گونه‌های حیات وحش را تحت‌الشعاع قرار داده. گریختن آهوهای نادر این منطقه به سوی مرزهای عراق به دنبال ناامنی حاصل از فعالیت این ماشین‌آلات سنگین یکی از دلخراش‌ترین عواقب این عملیات غیرقانونی و شوم است. آهوانی که به دنبال شرایط نامناسب منطقه حفاظت شده میشداغ، تعدادشان به شدت کاهش یافته و حالا ناامنی حاصل از انجام این عملیات غیرقانونی سبب شده به مرزهای عراق پناه ببرنده و به ضرب گلوله شکارچیان عراقی که انتظارشان را می‌کشند از پای در بیایند.

پایگاه خبر ججین

منطقه صخره‌ای زلیجان در منطقه حفاظت شده میشداغ شوش که اکنون توسط پیمانکاران شکافته شده و برای همیشه با تخریبی جبران‌ناپذیر روبه‌رو می‌شود زیستگاه  جانوارنی چون تشی، روباه، گرگ، انواع پرندگان مانند تیهو، کبک، چکاوک بیابانی، چک چک سرسیاه و تعداد انگشت شماری قوچ و میش است که به دنبال ناامنی منطقه، مجبور به ترک زیستگاهشان شده و با سرنوشتی نامعلوم مواجه خواهند شد.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.