پوتین: پل کریمه سال آینده افتتاح می‌شود

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود از افتتاح پلی که کریمه را به روسیه متصل می‌کند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد خبر : 65361
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1396 - 10:27

 

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین”  ، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه ساعت ۱۲ به وقت مسکو سخنرانی سالانه خود را موسوم به سخنرانی «وضعیت کشور» در ساختمان مجمع فدرال روسیه آغاز کرد.

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

اعضای هر دو مجلس پارلمان روسیه، اعضای دولت و همچنین دیگر مقامات و چهره‌های مهم دولتی و غیردولتی روسیه برای شنیدن این سخنرانی سالانه گردهم آمده‌اند.

پوتین پس از مطرح کردن یک سری مسائل داخلی از جمله بالابردن میزان امید به زندگی و از بین بردن فقر در روسیه به عنوان برخی از اولویت‌های کاخ کرملین تأکید کرد، پلی که قرار است کریمه را به روسیه متصل کند از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، یکی از اولویت‌های دولت وی تقویت زیرساخت‌های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال به منظور حفاظت از منافع این کشور است.

وی همچنین عقب‌ماندگی را تهدید اصلی برای روسیه عنوان کرد و گفت این کشور باید آن را شکست دهد و توسعه‌ای پویا در روسیه محقق شود. پوتین تصریح کرد که باید زمینه‌های حقوقی فعالیت کارشناسان و متخصصان خارجی در روسیه محیا شود.

پوتین علاوه بر این وعده داد که به زودی روسیه به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه حمل و نقل میان قاره اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد تمام مسائلی که به آنها پرداخت از جمله مسائل مربوط به اقتصاد، آموزش و پرورش، توسعه فناوری، خدمات درمانی و … صرفا یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن توسعه قابل توجه کشور روسیه است.

وی ادامه اظهاراتش را به موضوعات نظامی اختصاص داد و به پیشرفت‌های نظامی روسیه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت، ارتقاء تسلیحات راهبردی روسیه که در واکنش به اقدامات نظامی آمریکا و دیگر کشورهای جهان حاصل شده است و ارتش روسیه یک سامانه پیشرفته در اطراف مسکو به منظور حفاظت از این شهر مستقر کرده است.

پوتین تأکید کرد، آمریکا در سال ۲۰۰۲ از پیمان ضدموشک‌های بالستیک خارج شد و با وجود تلاش‌های مکرر مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن در این رابطه، آمریکا از تعهدات خود در این زمینه سر باز می زند و همین امر نیز مسکو را بر این داشته تا هر آنچه می‌تواند برای ارتقاء قابلیت‌های دفاعی خود به کار گیرد.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.