پنتاگون خلبانان افغان را برای اوکراین استخدام می‌کند

یک منبع نظامی-دیپلماتیک به خبرنگاران گفت، پنتاگون خلبانان افغان را که یک سال پیش به آمریکا فرار کرده بودند، برای اوکراین استخدام می‌کند و آموزش آنها در کالیفرنیا در حال اجراست.

کد خبر : 141301
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 10:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، این منبع توضیح داد: همان‌طور که می‌دانیم، پنتاگون خلبانان سابق افغان هواپیماهای آموزشی جنگی را که یک سال پیش به آمریکا فرار کرده بودند به همراه آمریکایی‌ها برای اوکراین استخدام کرده است. آموزش آنها در حال حاضر در کالیفرنیا آغاز شده و قرار است پس از پایان دوره آموزشی‌شان، همه آنها از طریق لهستان به اوکراین اعزام ‌شوند.

این منبع افزود: این اقدام نه تنها در رابطه با خلبانان سابق بلکه در رابطه با دیگر اتباع افغانی که در واحدهای نیروهای ویژه خدمت کرده بودند، اجرا می‌شود و به آنها پیشنهاد داده شده تا دوره‌های آموزشی را سپری کرده و در اوکراین قرارداد امضا کنند.

این منبع نظامی-دیپلماتیک همچنین گفت: نیروهای روسیه تقریبا به طور کامل کادر پروازی واجد شرایط نیروی هوایی اوکراین را از بین برده و تلاش‌های کی‌یف برای پر کردن این خلاءها تنها رخ دادن فاجعه قریب‌الوقوع را به تاخیر می‌اندازند.

این منبع افزود: کل کادر پرواز واجد شرایط نیروی هوایی سابق اوکراین که با هواپیماهایی چون میگ ۲۹، سوخوی ۲۷ و سوخوی ۲۵ کار می‌کردند، در پی اقدامات نیروهای هوافضا و سیستم‌های دفاع هوایی روسیه نابود شده‌اند.

منبع مذکور توضیح داد: کی‌یف دانشجویان سابق دانشکده افسری خارکیف را که زمان کافی نداشتند تا تحصیلات خود را به پایان برسانند، در مأموریت‌های جنگی شرکت داده است. چنین سربازگیری اگر در حمله اول نه قطعا در حمله دوم متوقف می‌شود.

این منبع در ادامه گفت: تلاش‌های غرب برای استخدام خلبانان هواپیماهای جماهیر شوروی برای اوکراین تحت قرارداد در لهستان یا سایر کشورهای شرق اروپا ناکام مانده و تلاش‌های مستاصلانه کی‌یف برای پر کردن این خلاءها تنها فاجعه نظامی دولت کی‌یف و فاجعه سیاسی حامیانش در واشنگتن را کمی به تعویق خواهد انداخت.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.