پنتاگون تایید کرد/ ابوبکر البغدادی همچنان زنده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد که پیام صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش که اخیرا منتشرشده واقعی است و ابوبکر البغدادی همچنان زنده است.

کد خبر : 36686
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1396 - 11:07

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، «اریک باهون» سخنگوی پنتاگون گفت: دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا تایید کردند که پیام صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی متعلق به خود او است.
وی افزود: این فایل صوتی بر این مساله که سرکرده داعش همچنان زنده است یا حداقل تا زمان ضبط این پیام زنده بوده، صحه می گذارد.
وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته پس از انتشار این فایل صوتی اعلام کرد که دلیلی برای شک و تردید درخصوص اعتبار آن نمی بیند.
ابوبکر البغدادی در پیامی صوتی که پنجشنبه گذشته ازسوی رسانه های نزدیک به داعش منتشر شد، عناصر خود را دعوت به پایداری کرد و خطاب به آن ها گفت: مبادا به فکر تسلیم باشید یا خود را شکست خورده ببینید و سلاح خود را بر زمین بگذارید.
سرکرده داعش همچنین برای اینکه شایعات درخصوص مرگ خود را رد کند، در سخنرانی ۴۶ دقیقه ای خود به تحولات اخیر منطقه و جهان پرداخته و به بحران شبه جزیره کره و همه پرسی اقلیم کردستان عراق نیز اشاره می کند.
آخرین پیام صوتی منتسب به سرکرده داعش نوامبر (آبان/آذر) ۲۰۱۶ منتشر شده بود که بغدادی در آن فایل صوتی از عناصر خود خواسته بود تا به هر نحوی برای مقابله با نیروهای متخاصم در موصل اقدام کنند.
تاکنون بارها خبر مرگ سرکرده داعش از سوی رسانه ها منتشر شده که صحت این خبرها تایید نشده است.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.