پروژه ۴۰۰ هزار دلاری استرالیا برای آموزش نظامیان میانمار

درحالیکه سازمان ملل به دلیل کشتار روهینگیایی ها توسط نظامیان میانمار،ارتش این کشور را بدترین ارتش جهان معرفی کرده است، وزارت دفاع استرالیا در برنامه ای ۴۰۰ هزار دلاری از سال گذشته میلادی تاکنون این نظامیان را آموزش می دهد.

کد خبر : 66312
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 - 6:25

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین” ، وزارت دفاع استرالیا اعلام کرده است یک پروژه آموزشی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار را برای نظامیان میانماری در سال ۱۸-۲۰۱۷ اختصاص داده است.
این برنامه درحالی اجرا می شود که نظامیان میانماری که دراین کشور تحت عنوان ‘ تاتمادا ‘ شناخته می شوند با آغاز دور تازه ای از حملات مستقیم و کشتار اقلیت مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین میانمار از شهریور سال جاری تاکنون سبب کشته شدن هزاران نفر از روهینگیایی ها و آوارگی بیش از ۷۰۰ هزار نفر از آنها در بنگلادش شده اند.
یانگ لی نماینده ویژه سازمان ملل در میانمار پیشتر با ارائه اسنادی که از آوارگان روهینگیایی به دست آورده بود اعلام کرد: این اسناد نشان می دهد که دراین کشور یک نسل کشی در حال وقوع است.
با این وجود استرالیا می گوید در این برنامه نظامیان میانماری تحت آموزش استرالیایی ها زبان انگلیسی یاد می گیرند و هزینه های این پروژه همچنین برای نظامیان میانماری که در رزمایش های نظامی مختلف منطقه ای شرکت کرده اند به ویژه مانورهایی که با حضور استرالیا به ویژه در سواحل مشترک استرالیا و تایلند برگزار شده است، هزینه می شود.
آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار قرار است ماه جاری برای شرکت در اجلاس مشترک سران کشورهای عضواتحادیه جنوب شرق آسیا ‘ آسه آن’ و استرالیا به سیدنی سفرمی کند.
منابع خبری استرالیا گزارش دادند احتمالا بحران روهینگیایی ها یکی از موضوعات در دستورکار گفت وگوهای سوچی با مسئولان استرالیایی خواهد بود.
تاکنون آمریکا، انگلیس، کانادا و فرانسه به عنوان متحدان استرالیا اعلام کردند که روابط خود را با نظامیان میانمار قطع کرده اند.
کانادا و آمریکا هم اعلام کردند که علیه برخی فرماندهان ارتش این کشور تحریم هایی را اعمال کرده اند.
پیشتر رسانه های غربی خبر دادند که درماههای اخیر ارتش میانمار هواپیماهای جنگنده از روسیه و موشک های بالستیک از کره شمالی خریداری کرده است. موضوعی که تاکنون مسئولان این کشورها در این زمینه اعلام نظر نکرده اند.
وزارت دفاع استرالیا اعلام کرده است که برنامه حمایتی سیدنی شامل امور آموزشی می شود و پروژه های نظامی را در بر نمی گیرد.
طبق این گزارش این برنامه ها عمدتا در بخش های کمک های انسانی در حوادث طبیعی و آموزش زبان انگلیسی بوده است تا نظامیان میانماری با قوانین بین الملل آشنا شوند.
استرالیا همچنین پس از حادثه سقوط یک هواپیمای نظامی میانمار با ۱۲۲ سرنشین در ژوئن ۲۰۱۷ به ارتش این کشور برای تحقیقات دراین زمینه کمک کرده است .
استرالیا در حالی به ارتش میانمار کمک می کند که روهینگیایی ها همچنان تحت سرکوب و کشتار نظامیان این کشور قرار دارند و بنگلادش نیز به رغم حضور قریب به یک میلیون آواره روهینگیایی دراردوگاههایش، هر روز شاهد ورود آوارگان جدیدی است که از راخین فرار کرده اند.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.