پرونده شکایت ترکسل از ام تی ان مجددا به جریان می افتد

پرونده شکایت ۴.۲ میلیارد دلاری شرکت ترکسل ترکیه علیه شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی که علی رغم پیروزی این شرکت در مزایده، مجوز فعالیت در ایران را از طریق راه های غیرقانونی به نام خود اخذ کرده بود، وارد مرحله ای تازه شد. به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،

کد خبر : 14786
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 - 13:06

پرونده شکایت ۴.۲ میلیارد دلاری شرکت ترکسل ترکیه علیه شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی که علی رغم پیروزی این شرکت در مزایده، مجوز فعالیت در ایران را از طریق راه های غیرقانونی به نام خود اخذ کرده بود، وارد مرحله ای تازه شد.

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در همین رابطه بوراک مرگن، کارشناس ارشد ارتباطات شرکت ترکسل در گفتگو با خبرگزاری آناتولی به بررسی روند این پرونده پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که در پرونده ارائه شده به دادگاه عالی آفریقای جنوبی نام چه افراد حقیقی یا حقوقی به عنوان متشاکی ذکر شده است، گفت: ترکسل از ایرنه چارنلی، مدیر اجرایی سابق و فوتوما نهیلکو، مدیر اجرایی کنونی ام تی ان و ۳ شخصیت حقوقی (MTN Group Ltd و MTN International (Mauritius) Limited و Mobile Telephone Networks Holdings (PTY) Ltd) در دادگاه عالی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شکایت کرده است.

مرگن همچنین در پاسخ به تاریخ دادرسی و نحوه روند آن گفت: روند ادامه دادرسی با ارائه اسناد از سوی دو طرف ادامه خواهد یافت، اما هنوز تاریخ دقیق برگزاری جلسه اول دادگاه مشخص نشده است.

دادگاه عالی ژوهانسبورگ در جلسه ۵ می ۲۰۱۷ با صدور حکمی این اعتراضات را رد کرد، به این ترتیب پرونده درخواست غرامت معادل ۴.۲ میلیارد دلار ترکسل مجددا در دست بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.