پاکستانی‌ها برای آزادی مرزبانان ایرانی قول داده‌اند

محمدجواد ظریف در خصوص آخرین روند پیگیری آزادی مرزبانان ربوده‌شده ایرانی در میرجاوه گفت: مقام‌های پاکستانی وعده و تعهد داده‌اند که دولت این کشور همه تلاش خود را در این خصوص انجام می‌دهد.

کد خبر : 88530
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 9:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه در بدو ورود به اسلام‌آباد پاکستان در جمع خبرنگاران با تشریح هدف سفر خود به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو همسایه بسیار خوب هستند و تهران روابط خوبی با این کشور دارد و در همه موارد نیز با این کشور مشورت می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه اخیراً شاهد گروگانگیری تعدادی از مرزبانان شریف ایرانی از سوی گروه‌های تروریستی بودیم و در این زمینه ضرورت دارد که با مقامات پاکستانی گفت‌وگوهای مستمر صورت گیرد تا بازگشت این عزیزان به وطن را شاهد باشیم.

ظریف ادامه داد: به همین دلیل پیش از این نیز در تماس‌های تلفنی و همین‌طور سفرها، این موضوع پیگیری شد و امروز نیز اینجانب به پاکستان آمدم تا برای این موضوع با مقامات پاکستان گفت‌وگو کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین پیشرفت‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده، گفت: مقام‌های پاکستانی در سفرهای پیشین هیئت ایرانی و در تماس‌های تلفنی با اینجانب وعده و تعهد دادند که دولت این کشور همه تلاش‌ها و اقدامات خود را برای آزادی مرزبانان کشورمان انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: امروز به پاکستان آمده‌ام تا با دوستان خودمان در این کشور، این موضوع را پیگیری کنیم.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه در صدر هیئتی سیاسی و نظامی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

ظریف در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» اسلام‌آباد، مورد استقبال «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

 


 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.