ویزیت روزانه ۳۰۰ زائر بیمار در مجموعه های پزشکی هتل‌ها/شیوع بیماری میان حجاج گزارش نشده است

مسئول واحد سلامت کاروان‌های بیمارستان هلال احمر در مکه با اشاره به اینکه ۹۲ هتل و محل استقرار زائران روزانه مورد نظارت پزشکان و کارشناسان بهداشت قرار دارد، گفت: به طور میانگین در مطب هر هتل طی هر شبانه روز ۳۰۰ مورد ویزیت بیماران انجام می‌گیرد.

کد خبر : 28532
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1396 - 7:06

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا،دکتر حمید رضا دهقان‌، در رابطه با مجموع اقدامات انجام گرفته هلال‌احمر برای زائران حج تمتع در مکه، اظهار کرد:  ۹۲ مطب و درمانگاه فعال در محل استقرار زائران راه‌اندازی شده است و بخش پاراکلینیک نیز در بیمارستان‌های هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه از ابتدای حج تمتع مشکل خاصی از لحاظ شیوع بیماری در میان زائران گزارش نشده و روند درمان زائران بیمار به دلیل بیماری‌های تنفسی، گوارشی، عضلانی و … به خوبی در حال انجام است.

دهقان با اشاره به نظارت و بازدید از آشپزخانه‌ هتل‌ها و محل اسکان زائرین، عنوان کرد: آشپزخانه مرکزی محل طبخ غذا برای زائران است که این آشپزخانه به طور مداوم مورد نظارت کارشناسان بهداشت و پزشکان ناظر قرار دارد.

وی ادامه داد: حداقل ۵۰ هتل محل اسکان زائران روزانه از لحاظ بهداشت، تهویه، منابع آب و دفع زباله بررسی می‌شود و عملکرد پزشکان در مطب هتل‌ها نیز مورد نظارت پزشکان و کارشناسان بهداشت هلال احمر قرار دارد.

مسئول واحد سلامت کاروان‌های بیمارستان هلال احمر در مکه با اشاره به اینکه ۹۲ مطب فعال در محل اسکان زائران وجود دارد، گفت: در اکثر مطب‌ها و درمانگاه‌ها پزشک زن حضور دارد و به طور کلی ۶۷ پزشک زن جهت ارائه خدمات به بیماران زن در نظر گرفته شده است‌.

دهقان گفت: به طور میانگین در طول شبانه‌روز ۳۰۰ مورد ویزیت در مطب هر هتل انجام می‌گیرد و می‌توان گفت از ابتدای حج تمتع بیش از ۴۵ هزار مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان هلال احمر داشته‌ایم.

وی گفت: با وجود راه‌اندازی سیستم پاسخگویی به شکایات بیماران ، خوشبختانه تاکنون شکایت خاصی از جانب بیماران مطرح نشده و همه مسائل در حوزه درمان به خوبی پیش می‌رود.

 

 


telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.