آخرین اخبار از سانحه هوایی در حوالی کرج

صبح امروز سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ دادو یک فروند بوئینگ ۷۰۷ باری که از بیشکک عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند

کد خبر : 92837
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397 - 10:16

پایگاه خبر ججین

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،  دقایقی پیش یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد.

هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

این هواپیمای باری مربوط به خطوط هوایی ایران نبوده است؛ منابع خبری می‌گویند این هواپیما متعلق به یکی از نهادهای داخلی بوده است.

کولیوند سخنگوی اورژانس اعلام کرد  این پرواز ده خدمه داشته است و یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

+ روابط عمومی ارتش از سقوط هواپیمایی باری۷۰۷حامل گوشت خبر داد.

در این خبر آمده است: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

این خبر می افزاید: جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

+مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکر هفت فوت شده حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خبر داد.

این در حالی است که هنوز از سرنوشت ۸ نفر از خدمه دیگر این پرواز اطلاعی در دست نیست.

مهندس پرواز نیز در حالی که مصدوم شده است از هواپیما خارج شده است.

+مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ارتباط با جزییات حادثه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۰۷ اعلام کردند هواپیما به منازل مسکونی شهرک زیبا دشت کرج برخورد کرده است و  از ۱۶ سرنشین این پرواز تنها مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است.

این در حالی است که تا لحظه انتشار خبر اطلاعی از سرنوشت اهالی ساختمان مسکونی در دست نیست.

لحظات اولیه صبح امروز یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد.

پایگاه خبر ججین

هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان هواپیمای کشوری به فارس گفتند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

منابع خبری به فارس گفتند این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است.

این هواپیمای باری حامل محموله گوشت از قرقیزستان بوده است.

پایگاه خبر ججین

خالدی سخنگوی اورژانس به خبرنگار فارس اعلام کرد این پرواز ده خدمه داشته است و یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته یکی از کارشناسان در این‌باره، لااقل در چارت پروازی فرودگاه پیام و AIP ایران حتما باید قید شود که فرودگاهی با باند و جهت مشابه در نزدیکی فرودگاه وجود دارد که خلبان اشتباه نکند؛ اگر کرو پرواز خارجی باشد که این شرایط باید بسیار دقیق‌تر رعایت شود.

یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت بررسی دلایل قطعی وقوع سانحه هواپیماهای نظامی در کمیته بررسی سانحه همان نهاد نظامی انجام می‌شود.

 چرخساز مدیرعامل هلال‌احمر البرز گفت:  ۸ تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند.

پایگاه خبر ججین

براساس گفته‌ کولیوند رئیس اورژانس کشور تا این لحظه جسد یک نفر از خدمه پروازی کشف شده است و با یک نفر مهندس پرواز جمعا ۲ نفر از خدمه پروازی تکلیف‌شان مشخص شده است.

رئیس اورژانس کشور گفت: مهندس پرواز این هواپیما عنوان کرده است که خدمه پروازی ۱۶ نفر بوده اند که تلاش برای یافتن ۱۴ نفر باقی مانده به صورت زنده یا فوت شده ادامه دارد.

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است.

همچنین عزیزاله شهبازی استاندار البرز در محل حادثه سقوط هواپیمای باربری قرقیزستانی در روستای فرخآباد زیبادشت شهرستان فردیس اظهار داشت: صبح امروز یک فروند هواپیمای باری در منطقه دچار حادثه شده که خساراتی داشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و نهادهای امدادی در محل حضور دارند و مشکلی وجود ندارد.

اسامی ۱۵ تن از شهدای سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷  ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر است:

سامی اجساد شناسایی شده:
۱- غفور قجاوند
۲- محمد باقر ندری
۳- جواد سلیمانی
۴- محمد عبدلی
۵- عزیراله علیزاده
۶- سعید قاسمی
۷- فریدون شیخی
۸- شاکر آجرلو
۹- مریم زارعی نژاد
۱۰- علی افروغ

اسامی سرنشینانی که کار تشخیص هویت آن ها ادامه دارد:
۱-محمد رضا طاهری
۲-مصطفی محمودی
۳-جواد مرادی
۴-حمید رضا لطفیان
۵-داود ذوالفقاری

از میان ۱۶ سرنشین هواپیما، فرشاد مهدوی نژاد مجروح شده و زنده مانده است.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.