وزیر خارجه عربستان: از گفتگو با ایران استقبال می‌کنیم

فیصل بن فرحان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عربستان از گفتگو با ایران استقبال می‌کند اما شرایطی برای تهران مد نظر دارد.

کد خبر : 130295
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 15:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از آمادگی ریاض برای گفتگوی مشروط با ایران خبر داد.

او در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لا رپابلیکا» درباره مسئله ایران گفت: موضع گیری عربستان و ایران در قبال مذاکراتی که از چند ماه پیش در عراق آغاز شده، مثبت است. امیدواریم که این گفتگو‌ها ورق را برگرداند و اوضاع تغییر کند.

وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد: برای گفتگوها، تهران باید پایبندی خود را به تضمین امنیت و ثبات منطقه با حقایق اثبات کند. ریاض تمایل دارد تغییر محسوسی در رویکرد ایران در این زمینه مشاهده کند.

فیصل بن فرحان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در چه شرایطی عربستان سعودی، تل‌آویو را به رسمیت می‌شناسد، مدعی شد: اولویت کنونی ریاض بازگشت اسرائیل و فلسطین به میز مذاکرات است، زیرا صلح و ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد مگر زمانی که مسئله این درگیری محوری در منطقه حل و فصل شود. همچنین تا زمانی که فلسطینی‌ها به یک کشور با پایتختی قدس و اجازه زندگی در شرایط مناسب نرسند، ریاض، تل‌آویو را به رسمیت نخواهد شناخت.

وزیر خارجه عربستان در حالی از امنیت منطقه صحبت می‌کند که کشورش بیش از شش سال است با آغاز جنگی همه‌جانبه علیه یمن و کشتار هزاران غیرنظامی بیگناه، این کشور را محاصره، هزاران خانواده را آواره و زیرساخت‌های یمن را تخریب کرده است.

ریاض همچنین با سکوت در قبال عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و همچنین اجازه دادن به خطوط هوایی این رژیم برای استفاده از آسمان ریاض، خنجری بر مسئله فلسطین وارد کرد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.