وزنه برداری قهرمانی جهان – آمریکا؛ شب رکورد شکنی ‘سهراب مرادی’ مرد سه طلایی وزنه برداری ایران

سهراب مرادی وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم در حالی سه مدال طلای این وزن را در رقابت های قهرمانی جهان کسب کرد که رکورد حرکت دو ضرب و مجموع جهان را نیز جابجا کرد. سید ایوب موسوی دیگر نماینده ایران نیز مدال برنز گرفت.

کد خبر : 47638
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 6:05

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، رقابت های گروه A دسته ۹۴ کیلوگرم امروز دوشنبه از ساعت ۳ بامداد به وقت ایران با حضور۱۱ وزنه بردار از کشورهای ایران، بلغارستان، کره جنوبی، قطر، بلغارستان، مصر، آلمان، آمریکا، ازبکستان و لیتوانی آغاز شد.
سهراب مرادی که مدال طلای بازی های المپیک ریو را در کارنامه دارد بعد از آنکه در حرکات یک ضرب با ۱۸۴ کیلوگرم مدال طلای خود را مسجل کرد در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه ۲۱۹ کیلوگرم مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را قطعی کرد.
او در دومین حرکت برای جابجا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان به وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی حمله کرد و با بلند کردن آن رکورد دو ضرب جهان را پس از ۱۷ سال یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان که به نام خودش بود را ۴ کیلوگرم ارتقا داد.
رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته ۹۴ کیلوگرم در اختیار «سیمون کولچی» از لهستان بود که در سال ۲۰۰۰ به ثبت رسیده بود.
اما مرادی این وزنه بردار خوش اخلاق و اصفهانی تیم ملی در جریان بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور ماه در ترکمنستان برگزار شده بود در حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۵ کیلوگرم و در دو ضرب ۲۲۸ کیلوگرم را بالای سربرد و با مجموع ۴۱۳ کیلوگرم، رکورد مجموع جهان دو کیلوگرم ارتقا داد.
اما در آن سو سید ایوب موسوی نیز پس از آنکه در حرکات یک ضرب با ۱۷۱ کیلوگرم پنجم شده بود در حرکات دو ضرب در ابتدا وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را بلند کرد و سپس ۲۱۴ کیلوگرم را بالای سر برد و مدال برنز خود را قطعی کرد. او برای کسب مدال نقره و در رقابت با وزنه بردار کهنه کار لیتوانی، باید وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی را مهار می کرد که متاسفانه نتوانست این کار را انجام دهد تا ضمن مدال برنز حرکات دو ضرب در مجموع با ۴۱۷ کیلوگرم مدال برنز قهرمانی جهان را کسب کند.
در این دسته دیدژبالیس از لیتوانی با مجموع ۳۸۸ کیلوگرم نقره گرفت.
نتایج انفرادی دسته ۹۴ کیلوگرم به این شرح است:
یک ضرب: ۱- سهراب مرادی (ایران) ۱۸۴ کیلوگرم ۲- فرخ بیک سوبیروف (ازبکستان) ۱۸۳ کیلوگرم ۳- ائوریماس دیدژبالیس (لیتوانی) ۱۷۶ کیلوگرم
دو ضرب: ۱- سهراب مرادی (ایران) ۲۳۳ کیلوگرم ۲- فارس الباخ (وزنه بردار مصری الاصل قطر) ۲۲۰ کیلوگرم ۳- سید ایوب موسوی (ایران) ۲۱۴ کیلوگرم
مجموع: ۱- سهراب مرادی (ایران) ۴۱۷ کیلوگرم ۲- دیدژبالیس (لیتوانی) ۳۸۸ کیلوگرم ۳- سید ایوب موسوی (ایران) ۳۸۵ کیلوگرم

 

 

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.