وزارت دفاع سوریه: ترکیه به تروریست ها در ادلب کمک می کند

یک مقام نظامی در وزارت دفاع سوریه تاکید کرد : ترکیه به توافق نامه سوچی پایبند نیست و به تروریست هایی که با ارتش سوریه در استان ادلب در حال جنگ هستند، کمک می کند.

کد خبر : 113190
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 6:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، مقام مزبور که به نامش اشاره ای نشده است، افزود، علاوه بر این نیروهای نظامی ترکیه به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه نیروهای مسلح ما در استان ادلب و حومه آن ادامه می دهند.

توافق سوچی با ده ماده‌ بین روسیه و ترکیه در باره شمال سوریه در شهریور ماه ۱۳۹۸ در شهر سوچی روسیه امضا شد و بر اساس یکی از بند های آن قرار بود تروریست ها سلاح های سنگین خود را تحویل دهند ولی هنگام اجرا از سوی ترکیه از این اقدام سر باز زده و سلاح ها را مخفی کردند.

وی افزود : نیروهای ترکیه مواضع سربازان ما را که به طور مستقیم در حال مقابله با تروریست ها هستند، هدف قرار می دهند و یا انواع کمک ها را در اختیار گروه های مسلح قرار می دهند که بر اساس قوانین بین الملل نام شان در فهرست گروه های تروریستی گنجانده شده است.

سوریه پیش از این نیز ۱۲ برج دیدبانی ترکیه در ادلب و حلب را به کمک های تسلیحاتی و آموزشی به تروریست ها متهم می کرد.

مقام وزارت دفاع سوریه خاطر نشان کرد : این اقدامات تکراری تجاوزکارانه ترکیه نمی تواند تروریست ها را از حملات ارتش سوریه نجات دهد و این امر ثابت می کند که رژیم ترکیه از تمامی توافقنامه های پیشین خود از جمله یادداشت تفاهم سوچی شانه خالی کرده است.

وزارت دفاع سوریه باردیگر یادآور شد حریم هوایی خود را بر فراز «ادلب» خواهیم بست و هر گونه پرواز متجاوزی را بر فراز حریم هوایی خود سرنگون خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پایبندی ارتش سوریه به وظایف قانونی و ملی خود در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و امنیت کشور، ارتش سوریه حریم هوایی منطقه شمال غرب سوریه به ویژه استان ادلب را به عنوان منطقه پرواز ممنوع اعلام می کند و با هر گونه پروازی که به حریم هوایی ما نفوذ می کند به عنوان یک پرواز متجاوز برخورد می کنیم که باید سرنگون شود و مانع از تحقق یافتن اهداف خصمانه جنگنده ها و پهپادهای متخاصم خواهیم شد.

دیروز چند فروند پهپاد ترکیه بر فراز ادلب از سوی نیروهای سوری سرنگون شد.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکر کشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ترکیه دیروز از سرنگون کردن دو فروند جنگنده سوری خبر داد.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.۷


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.