ایران سوء قصد به رییس جمهوری زیمبابوه را محکوم می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه سوء قصد نافرجام به جان امرسون منانگاگوا رییس جمهوری زیمبابوه در یک گردهمایی انتخاباتی را محکوم و ابراز امیدواری کرد: با وحدت، همبستگی و هوشیاری آحاد مردم انتخابات سراسری این کشور در آرامش و امنیت برگزار شود.

کد خبر : 79149
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1397 - 6:25

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججیناز مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ضمن آرزوی بهبودی کامل برای مجروحان این حادثه و ابراز همدردی با خانواده های آنها، توسل به خشونت برای پیگیری اغراض سیاسی را مردود دانست.
وی ابراز امیدواری کرد با وحدت، همبستگی و هوشیاری آحاد مردم زیمبابوه، انتخابات سراسری این کشور در آرامش و امنیت برگزار شود.
به گزارش ایرنا، بر اثر انفجاری که روز گذشته – دوم خرداد۹۷ – در پایان نشست انتخاباتی درشهر «بولاوایو» در جنوب زیمبابوه رخ داد، شماری زخمی شدند. انفجار در پایان سخنرانی منانگاگوارییس جمهوری و نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آینده که قرار است ۳۰ ژوئیه (هشتم مرداد) برگزار شود، رخ داد.
امرسون منانگاگوا در ورزشگاه بولاوایو دومین شهر زیمبابوه که پایگاه مخالفان به شمار می رود در این نشست برای صدها تن از هوادارانش سخنرانی کرد.
این نخستین انتخابات در زیمبابوه پس از کناره گیری رابرت موگابه رییس جمهوری پیشین این کشور در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی است.
موگابه از سال ۱۹۸۰ قدرت را در زیمبابوه در دست داشت.
منانگاگوا وعده داده است که انتخابات «آزاد و شفاف» خواهد بود. او همچنین از رونق اقتصادی و مبارزه با فساد مالی به عنوان دو اولویت اصلی خود یاد کرده است.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.