ورود سامانه بارشی از غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور و در عین حال تداوم آلودگی در شش استان خبر داد.

کد خبر : 260934
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 8:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه(۲۲ آذر) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی رگبار باران و وزش باد رخ خواهد داد که در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۲۳ آذر) در غرب، شمال خوزستان، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه(۲۴ آذر) بارش در غرب و جنوب غرب تقویت شده و به شمال استان‌های بوشهر، فارس و نوار غربی اصفهان نیز کشیده خواهد شد و جمعه(۲۵ آذر) نیز در برخی مناطق جنوب غرب و شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، تبریز، اراک، سمنان و اصفهان تداوم آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ آذر) نیمه ابری همراه با غبارمحلی، در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ و روز چهارشنبه ( ۲۳ آذر) نیمه‌ ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۲۱ آذر) همدان با دمای ۶- درجه سانتیگراد و فردا(۲۲ آذر) بیرجند با دمای ۳- سردترین مرکز استان کشور است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.