ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در نقاط مختلف کشور، ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

کد خبر : 272906
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 7:31

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۳۰ آذر) در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین در این روز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود و به‌تدریج از بعدازظهر در استان‌های ایلام و خوزستان بارش باران گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: روز پنجشنبه ( اول دی) با گسترش این سامانه در مناطق غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۲ دی) فعالیت این سامانه در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

وی گفت: شنبه(۳ دی) با توسعه سامانه بارشی بر روی کشور، اغلب مناطق کشور به‌جز برخی مناطق جنوب شرق و نیمه شمالی و شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد. طی پنجشنبه تا شنبه شدت بارش در استان‌های ایلام، خوزستان  چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و نیمه شمالی فارس پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روز یک‌شنبه (۴ دی) با گذر موج از سمت شمال شرق کشور در استان‌های واقع در شمال شرق و شرق دریای خزر بارش رخ خواهد داد.

وی افزود: طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: امروز دریای خزر و تنگه هرمز روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱ دی ) نیمه‌ابری تا ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰ و روز  جمعه ( ۲ دی‌ ) نیمه ابری تا ابری همراه با غبارمحلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۳۰ آذر) و فردا (۱ دی ) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای ۶- سردترین مرکز استان کشور است.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.