ورود بیش از ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود ۱۰ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

کد خبر : 69818
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1397 - 20:01

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی فروزان از ورود ۱۰ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد رشد دارد.

وی افزود: ۸۳۳ هزار و ۱۳۱ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به استان واردشده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۸۶ هزار و ۲۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفرکرده‌اند که با رشد چهار درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان واردشده‌اند را  نیز ۱۸۴ هزار و ۶۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری به استان واردشده‌اند هم ۹ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۵۴۴ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۱ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه  سال جاری ماه ۶میلیون و ۱۶۵  هزار و ۸۶۷  نفر به این کلان‌شهر واردشده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، هشت درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۶۲۰ هزار و ۶۶۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به  مشهد مقدس واردشده‌اند که در مقایسه با سال قبل، چهار دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۸۶هزار و ۲۶۶  نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفرکرده‌اند که با رشد ۴.۳ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس واردشده‌اند را نیز ۱۸۴ هزار و ۱۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری به مشهد مقدس واردشده‌اند هم پنج میلیون و ۷۴ هزار و ۸۲۰ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

گفتنی است؛ متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان ۷۴۵ هزار و ۳۹۹ نفر و این آمار برای مشهد مقدس ۴۴۰ هزار و ۴۱۹ نفر می‌باشد.

 


 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.