وتوی قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت تاثیر تدابیر رهبری است

امام جمعه تبریز گفت: شکست آمریکا و متحدانش در شورای امنیت در پی طرح قطعنامه ضدایرانی و وتوی آن، پیروزی بزرگی برای ملت ایران است که در حقیقت ناشی از تاثیر رهبری مدبرانه رهبر انقلاب بود.

کد خبر : 65499
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 - 11:38

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین”  ،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: اخیراً اقدامی در خصوص حذف دلار از مراودت از سوی دولت با کشورهای دیگر انجام شده است که یک اقدام مثبتی برای شکستن حلقه تحریم‌ها و آزادسازی کشور از محرومیت‌های ناشی از تحریم است.

وی افزود: عمده ابزار آمریکا و متحدانش همین دلار و وابستگی اقتصادی بازار به دلار بود که با این امر چنین ابزاری را از دست آنها خواهیم گرفت.

امام جمعه تبریز افزود: آمریکا می‌توانست هر فرد یا موسسه ایرانی که می‌خواست بر اساس دلار معاملاتی داشته باشد را مورد تحریم قرار دهد ولی این حذف دلار باعث می‌شود آمریکا چنین شیطنتی را دیگر نکند، البته از دولت نیز متشکریم ولی باید این کار زودتر از این انجام می‌گرفت.

وی با اشاره به شکست‌های اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش ضدایرانی سازمان ملل و انجام انواع توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: بسیاری از ممالک در دنیا سازمان ملل را یک سازمان بی‌خاصیت و ابزاری منفعل در دست آمریکا و متحدانشان تعریف می‌کنند که نمونه این وابستگی در موضوعات مختلف قابل شمارش است.

آل‌هاشم گفت: آخرین نمونه انفعال جایگاه سازمان ملل در مسائل منطقه بود، به جای اینکه نماینده همه ملل باشد و اقداماتی برای احقاق حقوق مظلوما داشته باشد، در روزهای اخیر شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی انگلیس علیه ایران را به رأی گذاشت که این قطعنامه برای فشار علیه ایران و با ادعای پوچ ارسال سلاح به یمن بود که در نهایت با وتوی روسیه رد شد.

وی افزود: بیش از چهار سال است رژیم صهیونیستی، آمریکا و صهیونیست‌ها ملت مظلوم یمن را تحت شدیدترین حملات زمینی، هوایی و تحریم‌ها قرار داده‌اند ولی در مقابل سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را به جرم حمایت معنوی از مردم یمن  مورد بازخواست قرار می‌دهد.

امام جمعه تبریز با استناد به تأکیدات  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در سیاست خارجی نگاه‌ها به شرق باشد، بیان کرد: وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا و انگلیس علیه ایران توسط روسیه در حمایت از جمهوری اسلامی یکی از نمونه‌های تدبیر رهبر معظم انقلاب است.

وی متذکر شد: انتظار این است این مسائل و توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در تحلیل تحلیل‌گران سیاست خارجی کشور مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوعات زیست محیطی و اهمیت آن همچنین فرارسیدن روز درختکاری و منابع طبیعی تصریح کرد: درخت گران‌بهاترین آفریده‌های خداوند متعال است و نقش حیاتی در زندگی انسان دارد و در اسلام نیز توجه ویژه به درخت و درختکاری شده است.

وی ادامه داد: درخت شاخص خرمی و مظهر زندگی است که نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد که باید مورد توجه جدی مردم و مسؤولان قرار گیرد.

آل‌هاشم به صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به رسم خانه‌تکانی تأکید کرد و گفت: باید با توجه به کاهش نزولات جوی و خشک‌سالی‌های متوالی در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد و بی‌رویه از آب شرب برای شست‌وشوهای این ایام استفاده نشود.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن جشن نیکوکاری متذکر شد: از همه مردم خواهشمندم در این روزها فقرا را از یاد نبرده و در کمک به آنها تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.