واکنش ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی

آزمایش موشکی مجدد کره شمالی که از فراز حریم هوایی ژاپن عبور کرد با واکنش شدید توکیو مواجه شد.

کد خبر : 29372
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 9:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کره شمالی علی رغم هشدارهای جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر یک آزمایش موشک بالستیک انجام داد.

شنیزو آبه، نخست وزیر ژاپن در این خصوص اعلام کرد: موشک بالستیک پرتابی از سوی کره شمالی از حریم هوایی ژاپن عبور کرده است. بلافاصله پس از پرتاب مسیر حرکت موشک از نزدیک پیگیری شده و تدابیر لازم جهت امنیت مردم اتخاذ شد.

وی همچنین افزود: این موشک برای صلح و ثبات منطقه تهدیدی جدی و بی سابقه به شمار می رود. در گفتگوی ۴۰ دقیقه ای با ترامپ به بررسی این موضوع پرداختیم.

گفتنی است موشک آزمایشی کره شمالی پس از عبور از جزیره هوکایدوی ژاپن، سه قسمت شده و در مسافت هزار کیلومتری در اقیانوس آرام فرود آمده است.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی کابینه ژاپن ضمن تاکید بر آنکه این موشک تهدیدی جدی به شمار می رود، تصریح کرد: پاسخ به آن در زمان مناسب به صورت بسیار جدی داده خواهد شد.

کره جنوبی نیز در همین راستا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: موشک پرتابی ساعت ۰۶.۰۶ به وقت محلی به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری رسیده و در مجموع ۲ هزار ۷۰۰ کیلومتر مسافت طی کرده است.

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.