واکنش تولیت آستان قدس رضوی به ثبت نام نکردن برای خبرگان رهبری

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تمام تکلیف خود را تمرکز بر خدمتگزاری زائران حضرت رضا(ع) می دانم و به تکلیف شرعی برای حضور در مجلس خبرگان رهبری نرسیدم.

کد خبر : 1019248
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 7:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه در جلسه خارج فقه خود که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در پاسخ به عدم حضور خود در انتخابات خبرگان رهبری، ضمن سپاسگزاری از لطف و دعوت علما و شخصیت‌های برجسته گفت: با توجه به حضور علمای شایسته و تمرکز بر خدمتگزاری زائران حضرت رضا(ع)، به تکلیف شرعی برای حضور در این انتخابات نرسیدم.

وی با اشاره به دعوت‌های متعدد برای حضور در مجلس خبرگان رهبری، گفت: اگر در مقوله‌ ای به تکلیف و وظیفه شرعی برسم از انجام آن ابایی نخواهم داشت؛ اما در خصوص حضور در مجلس خبرگان، احساس تکلیف شرعی نکردم و الحمدلله شخصیت های شایسته‌ای حضور دارند.

مروی گفت: اگر بدون احساس تکلیف شرعی در این انتخابات شرکت می‌کردم، از حضرت رضا(ع) خجالت می‌کشیدم و ناسپاسی به درگاه حضرت بود، چراکه معتقدم توفیق نوکری دستگاه قدس رضوی بالاترین افتخار است و رهبری معظم انقلاب با آن مقام و شأن والا می‌فرمایند: «بهترین حکمی که در زندگی‌ام گرفته‌ام، حکم خادمی حضرت رضا(ع) است.»؛ این آستان مقدس جایگاهی است که بزرگان و مراجع تقلید آرزوی خادمی آن را دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه گفته می‌شود به طور سنتی تولیت‌ های گذشته آستان قدس رضوی عضو مجلس خبرگان رهبری بوده‌‌اند، نیز برای بنده تکلیف شرعی ایجاد نمی‌کند.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.