واکنش ترکیه به دخالت انتخاباتی مقام آمریکایی

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان آمریکا که گفته بود اردوغان با سرکوب مخالفان توانست پیروز انتخابات شود، گفت: »خفه شو!»

کد خبر : 79569
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1397 - 7:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس آمریکا از انتخابات سراسری این کشور، از او خواست که دهانش را ببندد.

«آدام شیف» نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، ادعا کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با قلع و قمع مخالفان و نقض آزادی بیان رسانه‌ها، توانسته در انتخابات روز یکشنبه پیروز شود.

کالین در صفحه توئیتر خود، با بیان اینکه اردوغان قطعا به تبریک شیف و امثال او نیازی ندارد، به این نماینده آمریکا گفت: «شما بهتره خفه شی».

پایگاه خبر ججین

انتخابات سراسری ترکیه (پارلمانی و زودهنگام ریاست‌جمهوری) روز یکشنبه (۳ تیر – ۲۴ ژوئن) در ۸۱ استان این کشور برگزار شد. «رجب طیب اردوغان» رهبر و نامزد حزب عدالت و توسعه با ۵۲.۶ درصد در این انتخابات پیروز و مجددا رئیس‌جمهور ترکیه شد.

با توجه به همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه در سال ۲۰۱۷ (روز ۲۷ فرردین ۹۶) بعد از برگزاری انتخابات سراسری، نظام حکومتی این کشور از پارلمانی به ریاستی تغییر کرد. بر این اساس ۲۱ اصل قانون اساسی ترکیه تغییر می‌کند که مهمترین آن حذف پست نخست‌وزیری و اعطای ریاست دولت به سمت رئیس‌جمهور است.

 

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.