واکنش بایدن به مرگ پریگوژین

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه از شنیدن گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن یوگنی پریگوژین،فرمانده گروه واگنر روسیه در سانحه هوایی متعجب نشده، انگشت اتهام را به سمت پوتین گرفت.

کد خبر : 835529
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 7:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در مورد سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین مطلع شده و او به خبرنگاران گفت که دقیقا نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است.

با این حال بایدن ادامه داد: «اما من تعجب نمی‌کنم. اتفاقات زیادی نیست که در روسیه رخ دهد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پشت آنها نباشد، اما من آنقدر نمی‌دانم که پاسخ را بدانم.»

به گفته مقامات روسی، نام پریگوژین به عنوان مسافر یک جت شخصی که شامگاه چهارشنبه در شمال مسکو سقوط کرد و هیچ بازمانده ای نداشت، فهرست شده است. رویترز نمی‌تواند تایید کند که او در هواپیما بوده یا خیر، گرچه یک کانال تلگرامی مرتبط با واگنر، مرگ پریگوژین را اعلام کرد.

یک مقام آمریکایی هم به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که «کشته شدن» پریگوژین در دولت بایدن پیش‌بینی می‌شد. این مقام همچنین گفت که این حادثه رویکرد کاخ سفید در قبال کرملین یا جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.