واکنش‌ها به هلاکت نظامیان آمریکا در اردن؛ فاکس‌نیوز: خونین‌ترین حمله بود/ مقام یمنی: پیام بود

حمله پهپادی به نیروهای آمریکا در شمال‌شرق اردن که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی شد، واکنش‌های رسانه‌‌ای، سیاسی و منطقه‌ای را در پی داشت.

کد خبر : 1214586
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 6:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمله پهپادی منتسب به گروه‌های عراقی به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق اردن سه کشته و ۳۴ زخمی به‌جای گذاشت و علاوه بر تهدیدها و ارعاب‌های وزیر دفاع و رئیس جمهور آمریکا، واکنش‌های دیگری نیز داشته است.

مقام یمنی: آمریکا باید پیام حمله به خود را بفهمد

محمدعلی الحوثی، عضو شورای‌عالی سیاسی یمن در واکنش به کشته و زخمی شدن نظامیان و نیروهای پیمانکاری آمریکا در حمله به پایگاه این کشور در اردن گفت که واشنگتن باید پیام این حمله را بفهمد و درک کند.

این مقام یمنی که کشورش طی هفته‌های اخیر در حمایت از فلسطین و محکومیت سیاست آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل دست به حملات تلافی‌جویانه علیه تل‌آویو و واشنگتن زده است، گفت: حمله به پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن پیام واضح خشم و نارضایتی از سیاست‌های آمریکا در کشورهای عربی است.

مسئول آمریکایی: در حال بررسی گزینه‌‌های پاسخ به حمله در اردن هستیم

نشریه پولیتیکوی آمریکا به نقل از یک مسئول این کشور نوشت: آمریکایی‌ها هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های نحوه پاسخ به حمله‌ای هستند که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن شد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که آمریکایی‌ها در حال بررسی اهدافی هستند که احتمال دارد در واکنش به این حمله به این اهداف در عراق حمله کنند.

رویترز: اردن از آمریکا خواسته پدافند دفاعی پیشرفته در اختیارش قرار دهد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اردنی بلندپایه نوشت: امان اخیراً واشنگتن را از نیاز خود برای تقویت پدافند دفاعی در مرزهایش با عراق و سوریه علیه آنچه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران خوانده، باخبر کرده است.

به‌گفته این منبع، اردن این اواخر از آمریکا خواسته است که تسلیحات و تجهیزات پیشرفته در اختیار امان قرار دهد.

فاکس‌نیوز: حمله در اردن خونین‌ترین حمله علیه آمریکا بود

شبکه فاکس نیوز آمریکا با اشاره به کشته شدن سه نظامی آمریکا در مرز اردن گزارش داد که این حمله خونین‌ترین حمله علیه نیروهای این کشور طی سال‌های اخیر است.

رسانه‌های آمریکایی از قول مقامات نظامی این کشور گزارش می‌دهند که گردان‌های حزب‌الله عراق پشت این حمله بوده است، با این حال، کسی هنوز مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است.

گفتنی است آمریکا بامداد چهارشنبه گذشته به برخی از مقرهای حزب‌الله عراق که جزو نیروهای الحشد الشعبی هستند، حمله کرد که بر اثر آن یک نفر شهید و تعدادی زخمی شدند. حزب‌الله عراق گفته بود انتقام این حمله را خواهد گرفت.

انگلیس حمله به نظامیان آمریکا را محکوم کرد

وزیر خارجه انگلیس با اتهام‌زنی به ایران گفت که به‌شدت حمله شبه‌نظامیان عراقی‌ هم‌پیمان با ایران به نیروهای آمریکایی در اردن را محکوم می‌کند. این مقام انگلیس همچنین گفت که لندن به درخواست‌های خود از ایران به‌منظور کاهش تنش در منطقه ادامه می‌دهد.

پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز بغداد و سایر شهرها

منابع خبری در عراق می‌گویند از ساعاتی پیش هواگردها و پهپادهای آمریکایی بر فراز برخی شهرهایی مانند بغداد در حال پرواز و پرسه‌زنی هستند.

علی‌رغم ادعاهای برخی کانال‌ها، آسمان عراق کلییر نشده است و پروازها به‌مقصد این کشور و بالعکس ادامه دارد.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.