واژگونی قایق در نیجریه با ۱۰۳ کشته

در حادثه غرق شدن یک قایق در رودخانه‌ای در مرکز نیجریه ۱۰۳ نفر کشته شدند.

کد خبر : 680054
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 6:59

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس و دفتر فرماندار ایالت کوارا گفتند این قایق حامل خانواده‌هایی بود که از یک جشن عروسی به محل زندگی خود بازمی گشتند. به گفته پلیس، یکصد و سه نفر در این حادثه کشته شدند و یکصد نفر هم نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» پلیس و ساکنان محلی روز سه شنبه اعلام کردند که قایق حامل ساکنان منطقه‌ای در شمال نیجریه بود که حین بازگشت از مراسم عروسی در ساعات ابتدایی بامداد سه شنبه واژگون شد و حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند. نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر « آبوجا » است. نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقاست.

این قایق در «رودخانه نیجر» در ایالت «کوارا» نزدیک کشور «نیجر» واژگون شد. این رودخانه حدود ۴۱۸۰ کیلومتر امتداد دارد. مسیر این رود به شکل هلالی از گینه آغاز شده و پس از گذر از مالی، نیجر (در مرز با بنین) و نیجریه از طریق یک دلتای بزرگ به خلیج گینه می‌ریزد.دلتای این رود با نام رودخانه‌های نفت معروف است. رود نیجر پس از نیل و رود کنگو، سومین رود بزرگ آفریقا است. شاخه اصلی رود نیجر، «بنوئه» نام دارد.

یکی از ساکنان این شهر گفت که قربانیان این سانحه شامل زنان و کودکان بودند. این قایق حامل بیش از ۱۰۰ نفر بود و هنوز مشخص نیست که آیا بازماندگانی از این قایق وجود دارد یا خیر. هم اکنون تیم‌های امدادی در حال جستجو برای یافتن اجساد هستند.

سوانح با قایق در مکان‌های دورافتاده در سراسر نیجریه رایج است و بیشتر به دلیل بارگیری بیش از حد و استفاده از قایق‌های بی‌کیفیت است.

چندی قبل نیز بیش از ۱۳۰ نفر به دلیل غرق شدن یک قایق در رودخانه نیجر جان خود را از دست دادند. در آن سانحه نیز بیشتر جان باختگان زنان و کودکانی بودند که از نیجر به ایالت «کبی» در شمال غربی نیجریه سفر می‌کردند.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.