هیچ پزشک یا پرستاری به روستای کوئیک سرپل ذهاب اعزام نشده‌است/ دفن ۱۲۰ جان‌باخته توسط روستائیان

اهالی روستای کوئیک در حدفاصل سرپل ذهاب تا ثلاث باباجانی در حالی سومین روز از زلزله ۷.۳ ریشتری را می‌گذرانند که هنوز نه تنها هیچ پزشک یا تیم درمانی در روستا حاضر نشده‌است که حتی کشته‌شدگان این روستا در حادثه زلزله نیز بدون هیچ نظارتی و توسط خود روستائیان دفن شده‌اند.

کد خبر : 44528
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 - 10:45

خسارت به روستای کوئیک

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، روستای کوئیک در فاصله ۱۲ کیلومتری از سرپل ذهاب در حالی که سومین روز بعد از وقوع زلزله را به سر می‌کند هنوز در کل آبادی حتی یک دستگاه برای آواربرداری وارد نشده است.

در حالی که اهالی روستا مدعی هستند بین ۱۰۲ تا ۱۲۰ نفر از اهالی روستا در زلزله کشته و دفن شده‌اند، اما هیچ مرجعی برای جان‌باختگان گواهی فوت یا جواز دفن صادر نکرده است و مشخص نیست که آیا آمار این روستا در آمار کلی جان‌باختگان زلزله محاسبه شده است یا نه؟

از سوی دیگر، این روستا که ۷۰۰ خانوار جمعیت دارد، مصدومان زیادی را در زلزله داشته است که به دلیل عدم اعزام آمبولانس یا بالگرد به این روستا، تمام مصدومان توسط خود مردم به سرپل ذهاب منتقل شده و در آنجا خدمات درمانی دریافت کرده‌اند؛ این در حالی است که در سه روز گذشته حتی یک پزشک یا تیم درمانی هم در روستا حاضر نشده است و همچنان برخی اهالی روستا به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

مشاهدات خبرنگار آنا، حاکی از آن است که تنها یک چادر هلا‌ل‌احمر در کل روستا مستقر شده است که خدمات خاصی در سه روز گذشته به مردم ارائه نکرده است؛ حتی اهالی روستا برای تهیه مواد غذایی در این مدت به سرپل ذهاب مراجعه کرده و از آنجا آب و غذا به روستا منتقل کرده‌اند.

پایگاه خبر ججین

بر اساس اظهارات مردم،‌ از صبح امروز توزیع موادغذایی سرد در این روستا آغاز شده است اما برنامه‌ای برای توزیع غذای گرم بین روستائیان دیده نشده است؛ علاوه بر این، نبود چادر و پتو به تعداد کافی، به مشکلی برای مردمی که شب‌ها را فضای باز می‌گذرانند، بدل شده است.

صبح امروز همچنین یک فروند بالگرد بدون اینکه در روستا فرود بیاید، از فاصله بالا و در دو نقطه مختلف روستا دو گونی و چند کارتن به زمین انداخت و از منطقه دور شد که مردم به سرعت به محل تخلیه این مواد حرکت کرده و به طور ناهماهنگی تنها به عده‌ای این کمک‌ها رسید.

روستائیان با مشاهده تیم خبری آنا، به سرعت به سمت آنها آمده و خواستار انعکاس مشکلات آنها شده‌اند.

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.