هوای توفانی آذربایجان شرقی تا امشب ادامه دارد

کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شب گذشته سرعت باد در شهرستان مرند به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رسید، گفت: هوای توفانی در استان تا پایان امشب ادامه دارد.

کد خبر : 69250
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1397 - 10:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، مرتضی نریمانی  با اعلام اینکه در زمان حاضر سرعت باد در تبریز ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت است، گفت: از ایستگاه سهند نیز سرعت باد ۵۷.۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه برای بعد از ظهر امروز افزایش سرعت باد پیش بینی می شود، گفت: تا آخر امشب این وضعیت ادامه دارد.
نریمانی با اشاره به اینکه دمای فعلی تبریز ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و ۳ درجه خنک تر از دیروز است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای استان از جلفا و میانه به میزان ۲۸ درجه سانتی گراد و کمینه دما از هریس و بستان آباد به میزان ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شد.
کارشناس مسئول هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش استان به میزان ۱۶ میلی متر در شهرستان مرند ثبت شد.
به گزارش ایرنا ، در اثر توفان روز گذشته در استان آذربایجان شرقی یک تن به علت سقوط با پاراگلایدر جان باخت، ضمن اینکه تندباد موجب کنده شدن تعدادی از درختان و خسارت به بخش های دامی و کشاورزی شد.
مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی نیز در این رابطه گفت: با وجود سرعت بالای باد از روز گذشته هیچ یک از پرواز های ورودی و خروجی فرودگاه تبریز لغو نشده و تمامی پروازها بر اساس برنامه انجام شده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.