هند رکورددار دیابت و فشار خون بالا

بر اساس نتایج به دست آمده از تازه‌ترین تحقیقات، دیابت و فشارخون بالا میان میانسالان و سالخوردگان هندوستان نسبت به دهه‌ قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کد خبر : 59860
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 7:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، بر اساس نتایج به دست آمده از تازه‌ترین تحقیقات، دیابت و فشارخون بالا میان میانسالان و سالخوردگان هندوستان نسبت به دهه‌ قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

با توجه به آمار و ارقام موجود، ۶۰ درصد میانسالان و سالخوردگان مبتلا به دیابت و فشارخون بالای جهان در هندوستان زندگی می‌کنند.

پاسکال از دانشگاه هاروارد و همکارانش در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اطلاعات بهداشتی یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۵۵ هندی را جمع‌آوری کردند و دریافتند، دیابت بیشتر در میان مردان میانسال و فشارخون بالا نیز بیشتر در میان زنان میانسال این کشور شایع است.

داده‌های به دست آمده از این پژوهش همچنین نشان داده است، دیابت و فشارخون بالا در میان خانواده‌های فقیر و روستایی به میزان قابل توجهی شایع‌تر از خانواده‌های با وضع مالی نسبتا خوب و شهری است.

علاوه بر این کارشناسان بهداشتی می‌گویند: «شیوع فشارخون بالا در میان بزرگسالان زیر ۴۵ سال هند نیز شایع است».

پاسکال، سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «با توجه به شیوع دیابت و فشارخون بالا در هندوستان، ضروری است که دولت برای پیشگیری، غربالگری و خدمات درمانی این دو بیماری اقداماتی را انجام دهد».

انتهای پیام/

 

 

 

 

 



 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.