همراه با جشنواره فجر سی‌وهفتم؛ روز هشتم

یک درام ورزشی و دو فیلم اجتماعی همراه با یک مستند درباره سرطان، سبد نمایش نهمین روز از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را پُر می‌کنند

کد خبر : 94568
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 10:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، برنامه‌های نهمین روز جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۳ فردا پنجشنبه ۱۸ بهمن‌ماه با نمایش مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» به کارگردانی زینب تبریزی آغاز می‌شود.
در ادامه، ساعت ۱۵:۳۰ فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی، ساعت ۱۸:۳۰ «جان‌دار» به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام امیری و ۲۱:۳۰ فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده اکران می‌شوند.
نشست خبری نیز با اجرای «فرزاد حسنی» و با حضور عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی پس از اکران برگزار خواهد شد.

** مستندی دیگر از سرطان اما ویژه بانوان
مستند ۷۴ دقیقه‌ای «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» به کارگردانی زینب تبریزی روایتگر زندگی دو زن به نام‌های مهناز و جمیله است که هر دو به سرطان سینه مبتلا هستند؛ یکی با وجود مبارزه‌ای طولانی از دنیا می‌رود و دیگری بعد از بهبودی کامل، به فعالیت‌های خیریه و آگاهی‌بخشی به بیماران مبتلا مشغول می‌شود.
تبریزی پیش از این مستندهایی چون «سلاطین خیابان‌ها»، «شورش رنگ‌ها» و «والسی برای تهران» را کارگردانی کرده است.

** تنها فیلم ورزشی حاضر در جشنواره فجر
فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی یک درام ورزشی است که به چالش‌های رقابتی ورزشکاران می‌پردازد و محوریت فیلمنامه درباره زندگی یک تکواندوکار است.
در این فیلم سینمایی که در بخش نگاه نو حضور دارد بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع‌نوری و رعنا آزادی‌ور به ایفای نقش می‌پردازند.

** ساخته‌های دو کارگردان و سه نویسنده به پرده می‌رود
فیلم سینمایی «جاندار» به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام امیری که در بخش نگاه نو جشنواره فجر امسال حضور دارد یک یک فیلم اجتماعی است که فیلمنامه آن را کارگردانان به همراه محمد داودی به نگارش درآورده‌اند.
فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، باران کوثری، جواد عزتی، مسعود کرامتی، علی شادمان، گیتی قاسمی، محمدعلی محمدی و امیراحمد قزوینی، بازیگران این فیلم هستند.
«جان دار» اولین تجربه کارگردانی بلند این کارگردانان محسوب می‌شود این دو پیشتر ساخت چند فیلم کوتاه از جمله «نسبت خونی» را در کارنامه کاری خود داشته‌اند.
در خلاصه داستان «جاندار» آمده است: «به خدا آگه یه بار دیگه بگین شام چی شد، غذا چیه، همین وسط خودم رو دار می‌زنم که غذاخوردن یادتون بره. بابا از گشنگی نمردین که؟؟

** پایان روز نهم جشنواره با قَسَم تنابنده 
«محسن تنابنده» با دومین ساخته سینمایی خود با نام «قسم» قدم به سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر گذاشته است، وی این فیلم را که در فهرست سودای سیمرغ حضور دارد را به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و با مشاوره سیروس مقدم ساخته است.
فیلمنامه این اثر که درامی اجتماعی به شمار می‌آید را خودِ تنابنده نوشته است، مهناز افشار، سعید آقاخانی و حسن پورشیرازی بازیگران فیلم سینمایی «قسم» هستند.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.