هفته سیزدهم لیگ برتر/ دوئل قلعه‌نویی و رحمتی برای ۳ امتیاز ناقابل

هفته سیدهم لیگ برتر با انگیزه‌های زیادی برای رویارویی مربیان لیگ برتری همراه است

کد خبر : 286717
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 - 6:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، هفته سیزدهم لیگ برتر از روز شنبه ۳ دی سال جاری با ۵ دیدار پیگیری می‌شود. هر چند ۳ تیم پرطرفدار لیگ برتری یکشنبه به میدان می‌روند اما مسابقات فردا می‌تواند روی سرنوشت آنها تاثیرگذار باشد. به همین بهانه اتفاقات و شرایط پیرامونی هر مسابقه را پیگیری می‌کنیم:

* آلومینیوم اراک- گل‌گهر سیرجان

در مهمترین دیدار روز اول این هفته گل‌گهر سیرجان مهمان آلومینیوم اراک است. این بازی از یک طرف تقابل استاد و شاگرد  میان قلعه‌نویی و رحمتی است از سوی دیگر برای هر دو تیم در جدول تاثیرگذار است.  این بازی از ساعت ۱۵ فردا در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار می‌شود.

داوران: سیدمهدی سیدعلی، محمد عطایی، محمدرضا مدیرروستا و عنایت قوچ کانلو/ ناظر: رحیم رحیمی مقدم

تاریخچه:

آخرین تقابل دو تیم به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ باز می‌گردد که با پیروزی سیرجانی‌ها به پایان رسید. در ۵ دوئل سال‌های اخیر دو تیم، گل‌گهر ۳ برد و ۲ تساوی کسب کرده و هیچ بردی سهم آلومینیوم اراک نشده است.

شرایط آلومینیوم اراک:

آلومینیوم اراک در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با ۱۶ امتیاز در رده هشتم قرار جدول قرار دارد. شاگردان رحمتی از هفته هشتم تا دوازدهم ۲ بر، ۲ تساوی و یک شکست کسب کردند. آخرین دیدار آنها بعد از وقفه دو ماهه لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن در اصفهان بود که با شکست یک بر صفر بدرقه شدند.

شرایط گل‌گهر سیرجان :

شاگردان قلعه‌نویی با ۲۴ امتیاز در رده دوم لیگ قرار دارند. آنها برای حفظ جایگاه خود قطعا به دنبال کسب پیروزی هستند. در ۵ هفته پایانی لیگ آنها ۴ برد و یک شکست تجربه کردند. تنها باخت آنها مقابل نساجی ثبت شد. فیروزه‌ای پوشان کویر سیرجان قصد دارند پابه پای سرخابی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی بجنگند.  باید دید این هفته می‌توانند از اراک دست پر به سیرجان بازگردند؟


* فولاد خوزستان و ذوب‌آهن: 

فولاد در تعطیلات نیم فصل به دبی رفت و اردوی خارجی برگزار کرد. این تیم بعد از وقفه لیگ برتر با پیروزی پرگل ۴ بر یک از سد نفت مسجد سلیمان عبور کرد تا با ۱۵ امتیاز در رده دهم لیگ قرار بگیرند. در ۵ هفته پایانی لیگ آنها ۳ شکست،یک تساوی و یک برد کسب کرده‌اند. به طور حتم کادرفنی فولاد تمام تلاشش را انجام می‌دهد تا این تیم همچنان روی نوار برد باقی بماند. ناراحتی نکونام از بی‌نظمی‌های پاتوسی و مصدومیت قربانی احتمال فراوان باعث غیبت ۲ بازیکن در این دیدار خواهد شد.

شرایط ذوب‌آهن:

سبزپوشان هفته گذشته آلومینیوم را با شکست بدرقه کردند و از این حیث بعد وقفه لیگ برتر روحیه خوبی دارند. تارتار که همزمان با جام جهانی تلاش کرد با بازی دوستانه آمادگی شاگردانش را حفظ کند، تیم جوان و جویای نام خود را به رده هفتم جدول رسانده است. بنابراین اولویت آنها مقابل فولاد ابتدا عدم شکست است. کارنامه ۵ دیدار پایانی نماینده اصفهان در لیگ برتر ۲ برد، ۲ شکست و یک تساوی را نشان می‌دهد. مصدومیت یکی از چالش‌های مهمی است که شاگردان تارتار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با این وجود از نظر ساختار دفاعی معمولاً هدفمند و منظم عمل می‌کنند.

داوران: سیدوحید کاظمی، علیرضا ایلدروم، فرهاد فرهادپور و مجتبی افرا/ ناظر: مسعود مرادی

زمان و محل برگزاری: ورزشگاه فولاد آره‌نا ساعت ۱۷:۰۰


* سپاهان – نفت مسجد سلیمان:

سپاهان و مورایس بعد وقفه لیگ برتر شروع چندان خوبی نداشتند. اگر چه سرمربی پرتغالی لیز بودن زمین ورزشگاه شادروان قایقران انزلی و کم بادی توپ را دلیل این موضوع عنوان کرد. اما واقعیت اینجاست که برای انبوه ستارگان با تجربه و زردپوش اصفهانی این نتیجه خوشایند نیست. سپاهان در ۵ دیدار قبلی ۳ تساوی و ۲ برد کسب کرده است. در حال حاضر شاگردان مورایس با ۲۱ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند و قطعاً تلاش می‌کنند برنده از میدان خارج شوند تا از کورس مدعیان دورتر نشوند.

در آن طرف میدان نفت مسجد سلیمانی قرار گرفته است که با تغییر مهاجری، به ابراهیم اشکش اعتماد کرده است. اکش در لیگ یک نشان داده است که راه نباختن را خوب می‌داند و رکورد ۳۱ بازی بدون شکست با تیم استقلال ملاثانی که آنچنان بضاعت مالی خوبی ندارد، کار کمی نیست. با این حال سطح لیگ برتر و لیگ یک تفاوت زیادی دارد و باشگاه‌های نفتی هم مشکلات مالی خاص خودشان را دارند.

نفت مسجد سلیمان تا پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با ۹ امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد و در ۵ بازی اخیر ۴ شکست و یک تساوی کسب کرده است. آنها برای فرار از بحران به یک مساوی هم در اصفهان راضی هستند!

تاریخچه: در ۵ مسابقه اخیر دو تیم سپاهان و نفت مسجد سلیمان، ۲ برد سهم زردپوشان اصفهانی، ۲ تساوی و یک پیروزی برای نفت ثبت شده است. آخرین تقابل دو تیم به اسفند ماه ۱۴۰۰ باز می‌گردد که سپاهان با نتیجه ۴ بر یک از سد رقیب خود عبور کرد.

داوران: کوپال ناظمی، مهدی عالیقدر، احد سلطانی و شاهین یزدانی/ ناظر: حسین خانبان

زمان و محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه نقش جهان ساعت ۱۵:۰۰


* هوادار و نساجی: 

دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که بعد از وقفه ۲ ماهه لیگ برتر با شکست در هفته دوازدهم روبرو شدند بنابراین هر دو تیم برای کسب پیروزی تحت فشار قرار دارند. از سوی دیگر ساکت الهامی فصل گذشته با نساجی توانست قهرمان جام حذفی کشور شود اما به دلیل اختلاف و حواشی که به وجود آمد از این تیم اخراج شد. دوئل ساکت و مطهری که از جمله مربیان فنی کشور هستند، از این حیث می‌تواند جذاب باشد.

میزبان تهرانی این مسابقه در ۵ هفته اخیر ۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست تجربه کرده است. بنفش‌پوشان با ۱۲ امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. اگر چه نساجی به نسبت رقیب امتیازات بیشتری کسب کرده است، اما حمید مطهری برای نمایش توانایی‌های خود و جبران باخت خانگی هفته قبل مقابل صنعت نفت، انگیزه‌های زیادی دارد.

تاریخچه: از آنجا که هوادار به تازگی تاسیس شده، سوابق بازی‌های رسمی این تیم مقابل لیگ برتری‌ها خیلی زیاد نیست. آنها در کل ۲ مرتبه مقابل نماینده مازندران قرار گرفتند که یک برد نساجی و یک تساوی به دست آمده است.  آخرین تقابل دو تیم مربوط به اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است که نساجی توانست رقیب خود را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. بازی دور رفت با تساوی بدون گل دو تیم در فصل بیست و یکم لیگ برتر همراه بود.

داوران: موعود بنیادی‌فرد، قهرمان نجفی، ایوب غلام‌زاده و سعید رحیمی‌مقدم/ ناظر: ایرج نظری

محل و ساعت برگزاری: ورزشگاه پاس قوامین، ساعت ۱۴:۰۰


* مس رفسنجان – ملوان

تنها ۸ روز قبل مدیرعامل مس رفسنجان تغییر کرد. این موضوع باعث شد در آستانه دربی حواشی پیرامون رفسنجانی‌ها دیده شود و حتی علیزاده و ربیعی استعفا کنند. با این وجود پورمحمدی استعفای سرمربی تیم خود را نپذیرفت. مس رفسنجان  هفته گذشته در دربی استان کرمان مقابل مس کرمان قرار گرفت که در پایان توانست با نتیجه ۲ بر صفر این دیدار را پشت سربگذارد. از این حیث روحیه نارنجی‌پوشان خیلی خوب است. شاگردان ربیعی در ۵ مسابقه اخیر ۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست را تجربه کردند و با ۱۷ امتیاز در رده ششم قرار دارند. نباید فراموش کرد که یکی از مشکلات مس گلزنی مهاجمان نوک این تیم بود که با گلزنی پریرا در دربی کرمان، این نقد فعلاً رفع شده است.

ملوان هفته گذشته توانست سپاهان مدعی و پرمهره را در انزلی با تساوی بدون گل متوقف کند. آنها ابتدا تلاش می‌کنند مقابل مس بازنده نباشند و بعد برای کسب ۳ امتیاز گام برمی‌دارند. شاگردان زارع در ۵ دیدار اخیر ۲ شکست، ۲ تساوی و یک برد کسب کردند و با ۱۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند.

تاریخچه: 

در ۵ دوئل قبلی دو مس و ملوان، دست بالا با قوی سپیدخزر است. آنها با ۳ برد، یک تساوی و یک شکست را تجربه کردند.آخرین تقابل دو تیم به روز ۲۲ تیرماه سال ۱۳۹۹ در لیگ آزادگان باز می‌گردد.

داوران: محمدرضا تارخ، علیرضا مرادی، محمد هاشمی‌نسب و ایمان کهیش/ ناظر: حاتم بک‌پور

محل برگزاری و زمان بازی: ورزشگاه شهدای مس، ساعت ۱۷:۰۰

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.