هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

در ۴ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تیم‌های ذوب‌آهن، استقلال، پیکان و سایپا رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان نایب قهرمانی دارند.

کد خبر : 70296
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1397 - 11:47

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از فردا آغاز می‌شود و این ۴ هفته برای ۶ تیم ذوب آهن اصفهان، استقلال تهران، پیکان، سایپا، فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم از اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه تکلیف سهمیه‌های آسیایی ایران مشخص می‌شود.

در حال حاضر ذوب‌آهن اصفهان با ۴۵ امتیاز و استقلال تهران، پیکان و سایپا با ۴۴ امتیاز از شانس زیادی برای آسیایی شدن برخوردار هستند و فولاد با ۴۱ و پارس جنوبی جم با ۳۹ امتیاز نیز شانس کمی برای آسیایی شدن دارند.

برنامه بازی‌ها

ذوب آهن اصفهان: سپیدرود رشت، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و نفت تهران

استقلال تهران: سیاه جامگان مشهد، گسترش فولاد تبریز، پیکان تهران و سپاهان اصفهان

پیکان تهران: صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، استقلال تهران و سایپا تهران

سایپا تهران: نفت تهران، گسترش فولاد تبریز، سیاه جامگان مشهد و پیکان تهران

فولاد خوزستان: پارس جنوبی جم، ذوب آهن اصفهان، سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریز

پارس جنوبی جم: فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران، نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد

نتایج دیدارهای رفت

فولاد خوزستان در دور رفت رقابت‌های این فصل لیگ برتر بهترین امتیاز را بین این ۶ تیم کسب کرد و با پیروزی در برابر پارس جنوبی جم، ذوب آهن اصفهان و سپیدرود رشت و تساوی در برابر تراکتورسازی تبریز ۱۰ امتیاز کسب کرد.

تیم دوم از نظر امتیازات، سایپا است؛ نارنجی‌پوشان با مربیگری علی دایی در ۴ دیدار پایانی نیم فصل اول ۳ پیروزی در برابر نفت تهران، سیاه جامگان مشهد و پیکان تهران کسب کردند اما در برابر شاگردان فیروز کریمی در گسترش فولاد تبریز شکست خوردند و ۹ امتیاز از ۴ بازی کسب کردند.

استقلال تهران که پس از برکناری علیرضا منصوریان با وینفرد شفر آلمانی احیا شده بود در ۴ دیدار پایانی نیم فصل اول دو پیروزی برابر گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان کسب کرد و برابر سیاه‌جامگان مشهد و پیکان تهران با تساوی بدون گل متوقف شد تا ۸ امتیاز از این ۴ بازی کسب کنند.

ذوب‌آهن اصفهان نیز دو پیروزی برابر نفت تهران و سپیدرود رشت کسب کرد و برابر فولاد خوزستان و پرسپولیس شکست خورد تا با ۶ امتیاز از این ۴ بازی نیم فصل اول را به پایان ببرد.

پارس جنوبی جم نیز به لطف پیروزی برابر سیاه‌جامگان مشهد و تساوی با نفت تهران ۴ امتیاز کسب کرد، اما پس از تحمل نخستین باخت فصل برابر فولاد خوزستان در هفته سیزدهم هم برابر پرسپولیس شکست خورد تا با همان ۴ امتیازی که برابر تیم‌های قعر جدولی کسب کرد، نیم فصل اول را به پایان ببرد.

پیکان تهران ضعیف‌ترین تیم بین ۶ تیم بالا در ۴ بازی پایانی نیم فصل اول بود که با دو تساوی در برابر استقلال تهران و نفت آبادان فصل را به پایان برد تا فقط ۲ امتیاز از این دو بازی عاید این تیم تهرانی شود.

حساس‌ترین بازی‌ها

پارس جنوبی جم – فولاد خوزستان/ هفته ۲۷/ جمعه ۱۷ فروردین

فولاد خوزستان – ذوب آهن اصفهان/ هفته ۲۸/ پنجشنبه ۲۳ فروردین

استقلال تهران – پیکان تهران / هفته ۲۹/ یکشنبه ۲ اردیبهشت

پیکان تهران – سایپا تهران/ هفته ۳۰/ جمعه ۷ اردیبهشت

البته تقابل این تیم‌ها با تیم‌های انتهای جدولی و پرسپولیس صدرنشین هم جزء بازی‌های حساس است اما در صورت تعیین تکلیف قهرمان و تیم‌های حذف شده به دسته‌های پایین‌تر کمی از حساسیت این بازی‌ها هم کاسته می‌شود.

جدول پایان فصل

در صورت تکرار نتایج دیدارهای رفت این تیم‌ها در ۴ هفته پایانی نیم فصل اول جدول رقابت‌های لیگ برتر به این شرح خواهد شد.

پرسپولیس قهرمان

سایپا ۵۳ امتیاز

استقلال تهران ۵۲ امتیاز

ذوب آهن اصفهان ۵۱ امتیاز

فولاد خوزستان ۵۱ امتیاز

پیکان تهران ۴۶ امتیاز

پارس جنوبی جم ۴۳ امتیاز

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.