هشدار مدودف به انگلیس و آلمان

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس مبنی بر استقرار مربیان بریتانیایی در اوکراین برای آموزش سربازان،آنها را اهداف قانونی ارتش روسیه خواند. وی همچنین به آلمان به دلیل گمانه‌زنی‌ها درباره ارسال موشک‌های دوربرد برای کی‌یف هشدار داد.

کد خبر : 926500
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 10:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه امروز اعلام کرد، سربازان بریتانیایی که به نیروهای کی‌یف در اوکراین آموزش می‌دهند، اهداف مشروعی برای نیروهای روسی خواهند بود، همانطور که کارخانه‌های آلمانی تولید موشک‌های “تورس” در صورت تامین کی‌یف، اهداف قانونی خواهند بود.

مدودف که در حال حاضر معاون شورای امنیت روسیه است، اضافه کرد که چنین اقداماتی از سوی غرب، وقوع جنگ جهانی سوم را محتمل تر می کند.

وی که این اظهارات را در در حساب تلگرام خود آورده است، ابتدا گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا را که به تازگی به این سمت انتخاب شده هدف حملات خود قرار داد.

وزیر دفاع بریتانیا به تازگی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که لندن می‌خواهد علاوه بر آموزش نیروهای مسلح اوکراین در بریتانیا یا سایر کشورهای غربی، مربیان نظامی را در اوکراین هم مستقر کند.

مدودف هم خطاب به وی نوشت: «(این) مربیان، آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. آنها بی رحمانه نابود خواهند شد و نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان کارشناسان انگلیسی ناتو».

وی سپس آلمان و کسانی که می‌خواهند برلین موشک‌های کروز “تورس” را به اوکراین عرضه کند خطاب قرار داد؛ موشک هایی که می توانند به قلمرو روسیه حمله کند.

معاون شورای امنیت روسیه خطاب به آنها خاطرنشان کرد: «می گویند که این مطابق قوانین بین المللی است. پس در این شرایط حملات به کارخانه های آلمانی که این موشک ها در آنجا تولید می شوند نیز براساس قوانین بین المللی است».

مدودف در نهایت افزود: «این احمق ها فعالانه ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می دهند».


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.