هشدار سازمان ملل درباره نسل‌کشی فلسطینیان/ ۷۲ کارمند آنروا قربانی جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه

کارشناسان سازمان ملل با اشاره به اینکه متحدان اسرائیل نیز مسئول جنایات جنگی آن در نوار غزه هستند و باید برای توقف این جنایات اقدام فوری کنند، درباره نسل‌کشی واقعی فلسطینی‌ها توسط رژیم اشغالگر هشدار دادند.

کد خبر : 991277
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 6:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، کارشناسان سازمان ملل با اشاره به اینکه اسرائیل هیچ قصدی برای توقف جنایت‌های جنگی خود در نوار غزهِ محاصره شده ندارد تاکید کردند، زمان برای توقف نسل‌کشی و فاجعه انسانی در غزه رو به پایان است و از نظر ما مردم فلسطین در معرض خطر نسل‌کشی واقعی قرار دارند.

این کارشناسان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، اکنون زمان اقدام برای جلوگیری از کشتار مردم فلسطین فرار رسیده و متحدان اسرائیل نیز مسئولیت دارند و باید فورا برای توقف این نسل‌کشی اقدام کنند. حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه جبالیا در شمال غزه طی چند روز قبل که منجر به جان باختن و زخمی شدن صدها فلسطینی شد بسیار وحشتناک و نقض فاحش قوانین بین‌المللی بود.

کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند، همه شواهد نشان می‌دهد که ما در مهار روند نسل‌کشی فلسطینی‌ها به نقطه شکست رسیده‌ایم و یک خبر نگران‌کننده این است که کودکان غزه به خاطر عدم دسترسی به آب تمیز مجبور به نوشیدن آب دریا و آب‌های آلوده هستند که بسیار خطرناک است. علاوه بر آن اطلاعات نشان می‌دهد که در سایه نبود تجهیزات در بیمارستان‌ها عمل‌های جراحی بدون بیهوشی انجام می‌شود.

در این بیانیه که توسط ۷ کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تهیه شده، آمده است، وضعیت در غزه به مرحله فاجعه‌باری رسیده و نیاز فوری به غذا، آب، دارو، سوخت و تدارکات اولیه و … وجود دارد.

۷۲ کارمند آنروا قربانی جنایات جنگی صهیونیست‌ها از ۷  اکتبر

از طرف دیگر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شب گذشته اعلام کرد که در نتیجه بمباران‌ ۴ پناهگاه وابسته به آنروا توسط اسرائیل تنها در کمتر از ۲۴ ساعت، دست کم ۲۳ تن از کارکنان این آژانس جان خود را از دست دادند.

آنروا در ادامه تاکید کرد، از ۷ اکتبر تاکنون ۷۲ نفر از کارکنان ما در نتیجه حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست داده‌اند. ۴ پناهگاه آنروا در روز پنجشنبه بمباران شد که میزبان دست کم ۲۰ هزار آواره فلسطینی بود. از زمان آغاز این حملات حدود ۵۰ تاسیسات آنروا آسیب جدی دیده است.

«گرتا گونارسدوتر» کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی نیز با اشاره به وضعیت فاجعه بار غزه در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تجاوزات به معنای مجازات جمعی غیرنظامیان است که جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی افزود، خدمات و تجهیزات اساسی از جمله امکانات بهداشتی و سوخت و دارو و آب و غذا در نوار غزه همگی درحال تمام شدن است. محروم کردن کل جامعه از نیازهای ابتدایی برای بقا به منزله مجازات جمعی و نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه می‌باشد. آب در غزه تمام شده که خطرات جدی برای سلامتی مردم دارد و قطع ارتباطات و اینترنت به طور مکرر نگرانی مردم را بیشتر می‌کند.

این مسئول آنروا تصریح کرد، تلفات آنروا طی چند هفته گذشته در غزه بالاترین تلفات از زمان تاسیس سازمان ملل بوده است و ما تنها طی یک ماه ۷۲ همکار خود را از دست دادیم و این بیشترین تعداد از امدادگرانی است که در تاریخ سازمان ملل، جان خود را در درگیری‌ها از دست داده‌اند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر آنروا نیز به نوبه خود به بمباران‌ ۴ مدرسه وابسته به این آژانس در نوار غزه توسط اشغالگران اشاره و تاکید کرد این مدارس پناهگاه دست کم ۲۰ هزار آواره فلسطینی بود.

۱.۲ میلیار دلار برای کمک‌رسانی به فلسطینیان نیاز است

از طرف دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برای تامین نیازهای ۲.۷ میلیون فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری به حدود ۱.۲ میلیار دلار نیاز داریم. سازمان ملل در ۱۲ اکتبر برای کمک به ۱.۳ میلیون فلسطینی ۲۹۴ میلیون دلار کمک درخواست داده بود اما وضعیت از آن زمان تاکنون بسیار وخیم تر شده است.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.