هر وجب از خوزستان یادآور ایثار و مقاومت است/ ارزش‌ها تغییرپذیر نیستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هر وجب از خوزستان یادآور اخلاص، شهادت، ایثار و ایستادگی بوده و خون‌های مطهر آثار خود را داشته است.

کد خبر : 63801
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1396 - 20:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب در نشست با فعالان فرهنگی و سیاسی استان خوزستان با اشاره به سیره معصومین (ع)، اظهار کرد: ارزش‌ها تغییرپذیر نیست بلکه روش‌ها تغییر می‌کند.

وی با اشاره به رشادت رزمندگان و مقاومت مردم خوزستان در دفاع مقدس، گفت: هر وجب از خوزستان یادآور اخلاص، شهادت، ایثار، شهامت و ایستادگی است و خون‌های مطهر آثار خود را داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون‌های ریخته‌شده در خوزستان موجب بیداری در امت‌های اسلامی‌شده است. ممکن است حکومت‌های مصر و تونس تغییر کند اما اصل بیداری و بازیافتن هویت اسلامی قابل‌تغییر نیست.

وی بابیان اینکه جامعه ما به برکت انقلاب تمدن نوین و مدنیتی به نام دین و آموزه‌های دینی را پیدا کرده، گفت: این تمدن شامل دعوت و دعوا است. دعوا دارد زیرا می‌تواند در برابر دیگر تمدن‌ها خودنمایی کند و هم دعوت دارد چراکه می‌تواند بسیاری از ملت‌ها را بیدار کند.

رئیسی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان الگوی بشریت دغدغه برقراری جامعه توحیدی و شاخصه‌های مهم این جامعه یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت را داشت.

وی افزود: پیامبر مردم را از تفرقه به وحدت، از وابستگی به استقلال، از بی‌توجهی به بسیاری از اقشار به توجه به آن‌ها رساند و مدنیتی برای جامعه بشری ایجاد کرد که برابر قدرت‌های بزرگ آن زمان ایستاد.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.