هر ملوان هرمزگانی مجاز به واردات ۱۰ میلیون کالاست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ته لنجی و کالای ملوانی به گمرکات استان، گفت: براساس دستور معاون اول رئیس جمهور و طبق مصوبه هیئت وزیران، هر ملوان در هر مرحله می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیون تومان کالا وارد کند.

کد خبر : 43575
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 - 20:47

 

خلیل قاسمی

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، خلیل قاسمی عصر شنبه در نشستی مرتبط با کالاهای ملوانی و ته‌لنجی که با حضور فعالان تجاری برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: دولت مصوبه‌ای جهت ساماندهی فعالیت‌های تجاری ملوانی داشته که این مصوبه در هرمزگان اجرا نمی‌‌شد و این امر موجب دغدغه و بروز مشکلاتی برای مردم مرزنشین در مناطق مختلف هرمزگان شده بود که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده این مسئله حل شده است.

وی بیان داشت: ابلاغ دستورالعمل مذکور به دنبال نشست‌های متعدد با استاندار و پیگیری‌های ایشان انجام شده و این دستورالعمل‌ اجرایی است و ملوانان می‌توانند از این پس مطابق دستورالعمل فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ظرفیتی که در حال حاضر برای ملوانان در نظر گرفته شده هر ملوان در هر مرحله حسب دستور معاون اول رئیس جمهور و مصوبه هیئت وزیران تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌تواند کالا وارد کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه فضای سالمی برای انجام مبادلات مرزی و کارهای تجاری ملوانی در هرمزگان فراهم می ‌شود و فعالیت‌های قانونی از غیرقانونی به خوبی تفکیک و مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مرزنشین نیز گفت: فرآیند صدور کارت‌های الکترونیکی تعاونی‌های مرزنشین در مناطق مرزی استان انجام می‌شود و از ساکنان در این مناطق می ‌خواهیم تا برای دریافت این کارت اقدام کنند تا در فعالیت ‌های اقتصادی تعاونی‌های مرزنشینان مشارکت داشته باشند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.