هر برگ سهام عدالت ۲.۵ میلیون تومان ارزش دارد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت یک خانوار پنج نفره اکنون۱۲.۵ میلیون تومان است، گفت: خانوارهایی که مشمول تخفیف دریافت سهام بودند، بابت هر سهم ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت کردند.

کد خبر : 67240
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1396 - 8:52

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» روز یکشنبه در مراسم آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: ما در سهام عدالت مظلوم واقع شدیم زیرا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم تنها ۵٠ میلیون نفر کاغذی در دست داشتند که هیچ عقبه‌ای نداشت؛ یعنی توقع ایجاد شده بود اما ساماندهی نشده بود.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سهام عدالت در اسفند ماه پارسال برای ساماندهی و اطلاع رسانی سهام عدالت به مشمولان گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر مشمول ثبت نام شده، صورتحساب خود را دریافت کرده‌اند؛ بنابراین فرصت هفت ماه برای پرداخت بقیه مبلغ سهام عدالت به آنها داده شد.
پوری حسینی افزود: اکنون ارزش سهام در بازار ۲.۵ میلیون تومان است و بنابراین یک خانوار پنج نفره مشمول تخفیف، ۱۲.۵ میلیون تومان دارایی صاحب شده اند.
پوری حسینی اظهار داشت: در ایستگاه آخر سهام عدالت هستیم و یک مرحله دیگر باقی می ماند که ورقه سهم را به مشمولان بدهیم.
وی درباره مشکلات پیش روی این سازمان گفت: اگر مجلس دستور تاسیس صندوق قابل معامله در بورس را صادر کند و اجرای آن را به سازمان خصوصی سازی واگذار کند، تلاش می کنیم برگه های سهم این مشمولان را در اختیارشان قرار دهیم تا مالکیت را به عهده بگیرند و با ارایه برگه ها، طرح سهام عدالت به انتها خواهد رسید.
معاون وزیر اقتصاد افزود: تمام روند دریافت سود سهام عدالت، بدون مراجعه به بانک و تعاونی‌های سهام عدالت، صورتحساب، دریافت فیش و ارایه سود سهام عدالت به صورت الکترونیکی صورت گرفته و این افتخاری بزرگ برای کشور است.
به گفته پوری حسینی، سامانه سهام عدالت در طول یکسال گذشته ۱۴۰ میلیون خدمت به مشمولان سهام عدالت ارایه داده است؛ ضمن اینکه این سامانه در سازمان خصوصی‌سازی طراحی شده و برای ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، صورتحساب الکترونیکی و فیش بانکی طراحی شده است.
به گزارش ایرنا، آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی، مدیران و مقامات کشوری و بیش از ١٣٠٠ نفر از مشمولان سراسر کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
بر اساس آمار سازمان خصوصی سازی ۴٩ میلیون و ٢٢۶ هزار و ١٩٣ نفر مشمول نهایی سهام عدالت شناهته می شوند که از این تعداد ۴٢ میلیون نفر صورتحساب دریافت و ۴٠ میلیون نفر از آنها شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کردند.
از این تعداد مشمول، ٣۵ میلیون نفر تمام یا بخشی از سود سهام دریافت کردند و تا کنون ۲.۵ میلیارد تومان بین مشمولان توزیع شده است.

 

 

 

 



 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.