هاآرتص: ارتش اسرائیل با تزریق گاز سمی در تونل ۳ اسیر اسرائیلی را کشت

روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی سه نفر از اسرای اسرائیلی در غزه را از طریق تزریق گاز سمی به یکی از تونل‌ها از پای در آورده است.

کد خبر : 1197770
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 20:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، این رسانه عبری زبان در سرمقاله امروز خود اعتراف کرد، روز ۱۴ دسامبر ارتش اسرائیل از داخل یکی از تونل‌ها در جبالیا واقع در شمال غزه اجساد سه اسرائیلی که روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ربوده شده بودند را خارج کرد.

در بین آنها ران شرمن، ایلیا تولیدانو دو نظامی اسرائیلی و دیگری یک غیر نظامی بود.

یک ماه بعد از آن ارتش اسرائیل گزارش پزشکی قانونی را در رابطه با دلایل مرگ و شرایط اجساد تسلیم خانواده آنها کرد، اما این گزارش باعث مطرح شدن پرسش‌های دشواری و نگران کننده‌ای شد که باید در مورد آن به افکار عمومی پاسخ داده شود.

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است: پرسش‌های مذکور از سوی دکتر معیان شرمن مادر ران شرمن مطرح شد که خود یک دامپزشک است، مطرح می‌شود.

شرمن در صفحه خود در فیسبوک ارتش اسرائیل را متهم کرد که فرزندش را از طریق تزریق گاز سمی به تونلی که اسرا در آن نگهداری می‌شدند، کشته است.

او در صفحه خود نوشت: ران کشته شده است، اما نه به دست حماس، حتی گلوله‌های سرگردان هم عامل مرگش نبودند، خبری از درگیری هم در حین وقوع حادثه نیست، بلکه متعمدانه به قتل رسید، او را با گاز سمی کشتند.

وی افزود: انگشتان دست پسرم شکسته بودند، ظاهرا او در حال تلاش برای فرار از زندان مملو از گاز سمی به این حال و روز افتاده است.

هاآرتص در ادامه تاکید کرد، در تماس با سخنگوی ارتش اسرائیل وی پاسخ مبهمی را ارائه کرده و ادعا کرد که امکان مشخص کردن طرف قاتل این سه اسیر محال است.

وی افزود: ما در این مرحله نمی‌توانیم مسئله مرگ آنها را بر اثر خفگی، خفه شدن، مسموم شدن یا تهاجم ارتش اسرائیل یا اقدام حماس تایید یا تکذیب کنیم.

هاارتص هم در پاسخ به سخنگو گفت: ظاهرا این پاسخ مبهم و دو پهلو برای مختومه کردن جنگ و جدل و شک و تردیدهای خانواده‌های اسرا صورت گرفته است بدون آنکه به طور مستقیم این مسئله را انکار کرده یا آنکه با خانواده اسرای کشته شده وارد درگیری شوند.

هاآرتص در پایان هم خواستار تشکیل کمیته حقیقت یابی خارج از ساختار ارتش برای پاسخ به تمامی ابهامات این مسئله شد و تاکید کرد نتایج این تحقیقات باید در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.