نیاز ۷۲۰۰ کلاس به سیستم گرمایشی/اعتباراتی که مدارس را گرم نمی‌کند

خرم‌آباد – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از نیاز ۷۲۰۰ کلاس درس به سیستم گرمایشی خبر داد و گفت: کمبود اعتبار مانع اصلی رفع مشکلات مدارس در این حوزه است.

کد خبر : 43712
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 9:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، محمد چگنی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان در سخنانی گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان به سیستم گرمایشی نیازمند هستند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ در زمینه بازسازی سیستم های گرمایشی مدارس استان، ۱۵۵۸ مدرسه استاندارد جایگزین مدارس غیر استاندارد شده اند و هم اکنون نیز ۵۴۲ مدرسه استان سیستم گرمایشی تابشی دارند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: تا پایان سال ۹۵ هم سیستم گرمایشی ۲۱۰۰ مدرسه تکمیل شده و با آمار سال جدید نیز ۳۰۰۰ مدرسه تحویل می شود.

چگنی گفت: از ابتدای سال ۹۶ فقط ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار سیستم گرمایشی به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین ۶۰ مدرسه از اعتبارات گرمایشی سال ۹۵ در حال ساخت است که ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: برخی از این مدارس مشکل انشعاب دارند و ۵۰ مدرسه نیز از سنوات قبل انشعابات آنها اجرا نشده است که در مجموع ۱۱۰ مدرسه به علت کمبود اعتبار، مشکل گرمایش آنها برطرف نشده و تکمیل نشده است.

چگنی گفت: در مجموع ۷۲۰۰ کلاس درس به سیستم گرمایشی نیاز دارند و در صورت تخصیص اعتبار، سالانه ۱۰۰۰ کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی می شود.

وی افزود: مطالبات پیمانکاران این دستگاه ۱۶ میلیارد تومان است و اعتبار کافی برای پرداخت مطالبات آنها و تکمیل سیستم های گرمایشی وجود ندارد و این در حالیست که برای تکمیل سیستم گرمایشی ۱۱۰ کلاس درس به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.