نگرانی انگلیس از واردات ابزارهای پزشکی دست‌ساز

روزنامه گاردین در گزارش جدید خود فاش کرد: احتمال دارد پزشکان انگلیسی در مراکز درمانی این کشور از ابزار و وسائل جراحی استفاده کنند که حاصل کار غیرقانونی کودکان پاکستانی در شرایط سخت و خطرناک باشد.

کد خبر : 59890
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 9:13

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، گاردین در این گزارش نوشت: ساخت ابزار و وسائل جراحی توسط کودکان زیر ۱۲ سال پاکستانی در شرایط سخت و خطرناک موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد احتمال استفاده از این ابزارآلات توسط پزشکان در نظام سلامت همگانی انگلیس (NHS) شده است.

 

در شهر سالکوتِ ایالت پنجاب پاکستان ‌که مرکز تولید ۹۹ درصد ابزار جراحی پاکستان است، کار غیرقانونی کودکان دست‌کم در ده‌ها کارگاه کوچک به چشم می‌خورد.
پسربچه‌های پاکستانی در این کارگاه‌ها برای دریافت روزانه کمتر از یک دلار بدون هیچ‌گونه اقدامات و لوازم ایمنی به تولید ابزارآلات جراحی برای صادرات مشغولند.
این اخبار موجی از نگرانی‌ها را در مورد امکان استفاده از ابزارآلات جراحی ساخته شده توسط کودکان کار در اتاق‌های جراحی و درمانی نظام سلامت همگانی انگلیس برانگیخته است چرا که NHS استفاده از کودکان را در ردیف کارکنان خود ممنوع کرده است.

 

انگلیس سومین وارد‌کننده ابزار جراحی از پاکستان است که ۱۰ درصد از کل صادرات پاکستان را شامل می‌شود.

 

 

به گفته سیندی برمن، از مسئولان مقابله با برده‌داری مدرن، بودجه‌های سازمان سلامت همگانی انگلیس محدودند، ولی صرفه‌جویی در هزینه‌ها نباید به قیمت نقض حقوق بشر باشد.

 

 

طبق اطلاعات انجمن سازندگان ابزار جراحی پاکستان، سالانه در پاکستان ۳۶۰۰ کارخانه، ۱۵۰ میلیون ابزار جراحی تولید می‌کنند که نیروی کارشان بین ۱۵ تا ۴۵۰ نفر متغییرند.

 

 

پاکستان به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد پایبند بوده و خواستار پایان دادن به کار کودکان تا سال ۲۰۲۵ است. همچنین ایالت پنجاب کار کردن کودکان زیر ۱۸ سال در شرایط سخت و خطرناک و کودکان زیر ۱۴ سال و تحت هر شرایطی را ممنوع کرده است.

 

 

طبق آمار غیررسمی، نیروی کار زیر سن قانونی در این کشور بین ۵/۷ تا ۱۲/۵ میلیون نفر تخمین زده می‎شود که نسبت به روند نزولی در سطح جهانی، این آمار بالاست.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.