نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان، قیمت جهانی نفت را کاهش داد

قیمت های نفت صبح روز چهارشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت، زیرا ارائه آمار ضعیف صنعتی چین و ژاپن که به ترتیب دومین و سومین اقتصادهای برتر جهان هستند، موجب نگرانی سرمایه گذاران از کاهش رشد اقتصادی جهان شد.

کد خبر : 65092
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 7:57

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا ،خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت ۰۴:۴۶ بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار نایمکس این کشور با ۳۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش نسبت به دیروز (سه شنبه) به ۶۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.
نفت برنت دریای شمال نیز در ساعت یاد شده به بهای ۶۶ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه معامله شد که از آخرین قیمت دیروز ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد کمتر است. قیمت نفت برنت دیروز نیز با ۸۷ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۶۳ سنت رسید.
تعدادی از معامله گران به رویترز گفتند؛ نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان که پس از انتشار گزارش آماری چین و ژاپن در روز جاری بوجود آمد، موجب کاهش قیمت نفت شد. بنا به گزارش چین، تولید کارخانه های این کشور در ماه فوریه (دی-بهمن) به کمترین سطح از ژوییه ۲۰۱۶ (تیر-مرداد۱۳۹۵) رسیده است.
همچنین گزارش اقتصادی ژاپن نشان می دهد، تولید صنعتی این کشور نیز در ژانویه (دی-بهمن) گذشته، بیشترین کاهش از مارس ۲۰۱۱ (اسفند-فروردین ۱۳۹۰) را تجربه کرد، زمانی که وقوع یک زمین لرزه ویرانگر، موجب کاهش یکباره سطح تولید صنعتی در این کشور شد.
افزایش موجودی انبارهای نفت در آمریکا که بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است نیز به کاهش امروز قیمت های نفت کمک کرد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.