نویسنده‌های خارجی گوی رقابت را ربودند

بین نویسنده‌های خارجی همچنان در صدر توجه هستند و توانسته‌اند اعتماد خواننده را به خود جلب کنند و بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند.

کد خبر : 20100
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 - 9:34

گروه کتاب و ادبیات: گرمای هوا فصل مشترک سخنان این روزها است. همه از این گرما سخن می‌گویند اما وقتی با کتابفروش‌ها سخن می‌گویید آنها از اوضاع فروش و نابسامانی بازار کتاب سخن می‌گویند.

آنها آنقدر گلایه‌مند هستند که برخی حتی می‌گویند ما فروش نداریم که بخواهیم پرفروش اعلام کنیم. تک‌فروشی و به تعداد نرسیدن کتاب‌ها بزرگترین گلایه کتابفروشان است و این نشانه‌ای بر نابسامانی فروش دارد.

اما یکی از اقدامات «آتش به اختیار» را باید در عملکرد انتشارات شهید ابراهیم هادی جستجو کرد که بدون سر و صدا توانسته‌اند کتاب‌هایی را منتشر و توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

کتاب «سلام بر ابراهیم» که جلد دوم آن نیز در مدت اندکی توانسته رکوردها را جابجا کند و مخاطبان را به خود بخواند در هفته‌های اخیر در کانون توجه مخاطبان بوده است و به تنهایی سعی بر گرم کردن و رونق بخشیدن به بازار کتابفروشی‌ها داشته است.

ردیف عنوان
پرفروش اول سلام بر ابراهیم۲
پرفروش دوم سلام بر ابراهیم – ملت عشق
پرفروش سوم حیفا – کف خیابون

یکی از کتاب‌هایی که در هفته گذشته بسیار مورد توجه بوده کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر جاودانه مرحوم مهدی آذریزدی بود. این کتاب که از اولین‌های کتاب داستان با مایه مذهبی بوده یکی از پرفروش‌های عرصه کودک و نوجوان است. با توجه به اینکه در آستانه سالگرد درگشذت این نویسنده قرار داریم اوج گرفتن فروش آن نیز به دلیلی نیست.

در این بین نویسنده‌های خارجی همچنان در صدر توجه هستند و توانسته‌اند اعتماد خواننده را به خود جلب کنند و بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند. «جوجو مویز» یکی از نویسنده‌هایی است که در صدر توجه مخاطبان بوده است. همچنین نویسنده ترکیه‌ای «الیف شافاک» نیز یکی دیگر از این نویسنده‌ها است.

ردیف عنوان
نویسنده اول جوجو مویز
نویسنده دوم الیف شافاک
نویسنده سوم محمدرضا حدادپور جهرمی – غلامرضا حیدری ابهری

ترجمه‌ای خواندنی از قرآن کریم یکی از کتاب‌هایی است که از ماه مبارک رمضان وارد بازار کتاب شده و توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

ردیف عنوان
ناشر اول دفتر نشر معارف
ناشر دوم سوره مهر
ناشر سوم شهید ابراهیم هادی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.