نولان عطای «برادران وارنر» را به لقایش بخشید

«کریستوفر نولان»، سینماگر معروف انگلیسی فعال‌در هالیوود، پس از دو دهه همکاری با استودیو «برادران وارنر» فیلم بعدی‌اش را برای «یونیورسال» می‌سازد.

کد خبر : 132712
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 10:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از  ایرنا، کریستوفر نولان برای اولین بار در نزدیک به دو دهه گذشته قید همکاری با برادران وارنر را زده و پروژه سینمایی خود درباره جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی، را برای استودیو فیلمسازی یونیورسال می‌سازد.

نولان در چند هفته اخیر با استودیوهای بزرگ از جمله سونی و ام‌جی‌ام برای سرمایه‌گذاری روی درام جدید خود که به بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری نیاز دارد، مشغول مذاکره بود. وی با استودیو برادران وارنر هم گفت‌وگوهایی در این باره داشت اما این اواخر رابطه میان این سینماگر معروف هالیوودی و استودیوی سابقش تیره و تار شده است؛ نولان از تصمیم برادران وارنر برای اکران همزمان فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود در سینماها و سرویس‌ استریم اچ بی او مکس شاکی بود و این حقیقت که وی نارضایتی‌اش را با اظهارنظرهای عمومی علنی کرده بود، چندان به مذاق برادران وارنر خوش نیامد. نولان تا آنجا پیش رفته بود که بگوید اچ‌بی‌او مکس بدترین سرویس استریم موجود است.

این کارگردان ۵۱ ساله همه فیلم‌های جدید خود به استثنای بین ستاره‌ای (۲۰۱۴) را که برای پارامونت پیکچرز ساخت و توزیع بین‌المللی آن را به برادران وارنر سپرد، در همکاری با برادران وارنر ساخته بود. آخرین فیلم نولان، تنت، در دل همه گیری کرونا توسط استودیو برادران وانر اکران و با استقبال سرد گیشه روبه‌رو شد، با وجود این، سابقه درخشان او در ساخت فیلم‌های موفقی چون دانکرک و شوالیه تاریکی به اندازه کافی قوی بود که پروژه جدیدش نظر سرمایه‌گذاران بزرگ و از جمله سرویس‌های استریم را به خود جلب کند. اما مرغ نولان یک پا داشت و همچنان اصرار کرد این فیلم باید به صورت انحصاری در سینماها اکران شود.

براساس پیش‌بینی‌ها، فیلمبرداری فیلم نولان درباره اوپنهایمر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. کیلیان مورفی ستاره سریال پیکی بلایندرز به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی بازی در این فیلم معرفی شده اما تیم بازیگران هنوز بسته نشده است. این فیلم که فیلمنامه آن کاری از خود نولان است احتمالا روی نقش اوپنهایمر در ساخت بمب اتم در جریان پروژه منهتن تمرکز خواهد داشت.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.