نوزادی که از بیمارستان راهی بهزیستی شد‎ / خواب ابدی اعضای یک خانواده‎

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی در واکنش به خبرعدم ترخیص نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خیریه مشهد به‌دلیل مشکلات مالی، اعلام کرد مادر نوزاد معتاد بوده است.

کد خبر : 59200
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 7:56

 

 

 پایگاه خبری “ججین


آمادگی پلیس برای شناسایی اجساد قربانیان «سانچی»‎

رئیس پلیس آگاهی کشور از آمادگی تیم‌های «تشخیص هویت ناجا» برای اعزام به چین و کمک به شناسایی هویت جانباختگان کشتی سانچی خبر داد.سردار محمدرضا مقیمی درباره اینکه آیا امکان فعالیت تیم‌های تشخیص هویت آگاهی ناجا در کشور چین و تسریع در فرآیند شناسایی هویت جانباختگان وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در هر کشور و در هر اتفاقی که بیفتد حتی اگر در آن حادثه ایرانیان نیز حضور نداشته باشند تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی را به آن مناطق اعزام کنیم.

 

وی با بیان اینکه برای تسریع در روند شناسایی هویت جانباختگان سانچی نیز آمادگی اعزام تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی را داریم، گفت: اما با توجه به اینکه از نظر حقوق بین‌الملل و قضایی، محیطی که این اتفاق رخ داده متعلق به کشور چین است باید آنها از ما این موضوع را بخواهند یا مجوز حضور ما را صادر کنند. مقیمی با تأکید براینکه تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی به صورت دائم آمادگی اعزام به اقصی نقاط دنیا را دارند، ادامه داد:‌ در عرض کمتر از دو ساعت تیم‌های تشخیص هویت و بررسی ژنتیک آماده اعزام هستند. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع حوادث مختلف همواره وجود دارد، گفت: طبق برنامه‌ریزی سازمانی تعریف مشخصی دراین‌ زمینه انجام شد و چندین تیم ما به صورت آماده باش دائم هستند و شیفت بندی شده‌اند و هرزمان که لازم باشد امکان فعالیت آنان در داخل و خارج کشور وجود دارد.

 

نوزادی که از بیمارستان راهی بهزیستی شد‎

 

گروه حوادث / روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی در واکنش به خبرعدم ترخیص  نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خیریه مشهد به‌دلیل مشکلات مالی، اعلام کرد مادر نوزاد معتاد بوده است.

 

به گزارش «ایران» در این اطلاعیه آمده است: «پیرو درج گزارشی در رسانه‌ها با موضوع «عدم ترخیص نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خیریه مشهد» موارد زیر که حاصل بررسی دقیق کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است جهت تنویر افکار شهروندان اعلام می‌شود:خانم ز. ا ۳۵ ساله اول بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۹ صبح با تشخیص زایمان طبیعی قریب الوقوع توسط اورژانس مرکز فوریت‌های پزشکی به نخستین مرکز درمانی دارای امکانات زایمانی منتقل و تحویل آن مرکز می‌شود. در بدو ورود به بیمارستان و انتقال به بخش زایمان، نوزاد دختری از وی به‌دنیا می‌آید و هر دو تحت مراقبت قرار می‌گیرند. به‌دلیل اعتیاد این مادر به مواد مخدر کریستال، جهت اهمیت سلامت کودک (و در راستای اجرای دستورالعمل‌های موضوع مراقبت از نوزاد سندروم پرهیز نوزاد) باید نوزاد به مدت سه تا پنج روز جهت ارزیابی و درمان در مرکز درمانی اعم از دولتی و غیر دولتی نگهداری و مراقبت شود، بدیهی است به جهت اهمیت تغذیه با شیر مادر، مادر نیز در کنار نوزاد در بیمارستان حضور خواهد داشت.

 

لازم به ذکر است براساس بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص مادرانی که احتمال سوء رفتار نسبت به کودک آنان مطرح است، به‌منظور اطمینان از سلامت نوزاد و مراقبت‌های آینده، موضوع با قید فوریت به اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود تا براساس نظر ایشان در صورت نیاز از مراجع قضایی کسب تکلیف گردد که در ارتباط با این مادر نیز اقدامات لازم توسط مرکز درمانی و اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی انجام  شود و منجر به‌صدور حکم قضایی مورخ ۲/۱۱/۹۶ می‌شود.به‌دلیل شرایط این مادر و بر اساس حکم صادره، مقرر شد نوزاد تحویل یکی از مراکز سازمان بهزیستی شود که مراحل قانونی در حال انجام است.»

 


واژگونی تانکر گاز در اصفهان

 

گروه حوادث / واژگونی تانکر گاز حامل «ال پی جی» – گاز مایع نفتی – در میدان استقلال اصفهان موجب مسدود شدن مسیرهای منتهی به این میدان در ضلع شمال غربی کلانشهر اصفهان شد.سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان درباره این حادثه که روزپنجشنبه رخ داد، گفت: این کامیون هنگام دورزدن در میدان واژگون شد و در نتیجه، گاز درون تانکر به بیرون نشت کرد.بلافاصله نیز نیروهای امدادی و پلیس درمحل مستقرشده وعملیات تخصصی  برای مهار نشتی گاز را  آغاز کردند.خوشبختانه این حادثه آسیب جانی نداشت و تنها به‌دلیل نشتی گاز مایع، این مسیر تا زمان مهار کامل بسته شد تا اینکه کامیون واژگون با جرثقیل از منطقه خارج شد.

 

 خواب ابدی اعضای یک خانواده‎

 

شامگاه پنجشنبه پیکر بی‌جان اعضای خانواده سه نفره که در خانه به خواب ابدی رفته بودند در روستای «آقامیرلو»ی شهرستان کوثر پیدا شد. اجساد قربانیان زمانی پیدا شد که اهالی روستا در پی بی‌خبری ازاعضای خانواده به منزل آنان مراجعه کرده بودند که ناگهان با پیکر بی‌جان هر سه عضو خانواده مواجه شدند..پس ازاعلام موضوع به پلیس ۱۱۰، مأموران راهی روستا شده وپس از ورود به خانه با پیکرهای پدر ۵۳ ساله، مادر ۴۷ ساله و دختر ۲۷ ساله‌شان روبه‌روشدند که شواهد نشان می‌داد آنها براثرنشت گازجان سپرده‌اند. پیکرهای آنان ازسوی امدادگران به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر گیوی-استان اردبیل- انتقال یافت که پزشکان مرگ آنها را تأیید کردند.دکتر خسروی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کوثر، علت این حادثه را گازگرفتگی بر اثرانتشار گازمرگبار مونوکسید کربن عنوان کرد.

 

کشف جسد مردی در «واوان»‎

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اسلامشهر از کشف جسد یک مرد در کانال آب انتهای واوان خبر داد.یوسف منطقی گفت: ظهر دیروز نیروهای عملیات سازمان آتش نشانی اسلامشهر از طریق گزارش‌های مردمی و تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان راهی واوان شده و جنازه فردی را در کانال کشف کردند.پس از اعلام موضوع به بازپرس و مأموران پلیس، جسد برای شناسایی هویت و تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت

 


مصدومیت امدادگر اورژانس در حمله افراد ناشناس

 

تکنیسین اورژانس استان هرمزگان در حمله مرموز سرنشینان خودرویی عبوری از ناحیه چشم بشدت آسیب دید.
دکتر امید حسن اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان گفت: ساعت ۱۷:۵۳ چهارشنبه سرنشینان خودرویی عبوری به دلایل نامعلوم ماده محترقه‌ای را به سمت یکی از کارکنان اورژانس در دوراهی آب گرم گنو پرتاب کردند که در اثر این اتفاق این امدادگر از ناحیه چشم راست آسیب شدید دیده است. با توجه به‌شدت جراحت و آسیب وارده و با صلاحدید پزشک کشیک بیمارستان شهید محمدی تکنیسین آسیب‌دیده جهت انجام جراحی اورژانسی با هواپیما به تهران منتقل شد.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.