دیدگاه‌ها برای نوبخت: یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت شد بسته هستند
-

نوبخت: یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی صرفاً برای امر ایجاد اشتغال در سراسر کشور برداشت شده تا این مبالغ به تناوب به استان‌ها تخصیص پیدا کند.

کد خبر : 84055
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1397 - 7:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ از تمام مدیران کل ادارات،‌ استانداری و نمایندگان گیلان انتظار داریم برای جذب هرچه بیشتر تسهیلات اشتغالزایی تلاش کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد:‌ در جلسه شورای عالی هماهنگی سه قوه و با موافقت مقام معظم رهبری مقرر شد یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی صرفاً برای امر ایجاد اشتغال در سراسر کشور برداشت شده تا این مبالغ به تناوب به استان‌ها تخصیص پیدا کند.

نوبخت با بیان اینکه این اعتبارات کاملاً به صورت نقدی است افزود:‌ بنده به همه استانداران و از جمله به استاندار گیلان نیز تأکیداتی در مورد بهره‌گیری حداکثری از این تسهیلات داشته‌ام و انتظار دارم در مدت باقیمانده مجموعه مدیریتی استان گیلان از این فرصت طلایی بیشتر استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در پایان امسال از مدیران کل در این مورد مطالبه‌گری خواهد کرد ابراز داشت:‌ مدیران دستگاه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی،‌ صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ گردشگری و نظایر این‌ها باید برای جذب تسهیلات اشتغالزایی برای گیلان تمام اهتمام خود را به کار گیرند.

وی گذشت حدود ۶ ماه از سال و عدم عملکرد مناسب در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت:‌ نمایندگان استان گیلان نیز در این موضوع می‌توانند با مطالبه‌گری،‌ راهنمایی و هدایت مؤثر متولیان دستگاه‌های اجرایی استان نقش نظارتی و کارکردی بسیار بالایی داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از بیکاری بیش از ۱۳۰ هزار جوان گیلانی سخن گفت و تصریح کرد:‌ ایجاد امکانات و زیرساخت‌هایی نظیر راه‌آهن و راه‌سازی بسیار لازم و ضروری است اما به طور مستقیم نمی‌تواند مشکل فزاینده اشتغال در استان گیلان را برطرف کند.

نوبخت یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم برای گیلان را در حیطه محیط زیست بیان کرد و افزود:‌ در حال حاضر برای ساماندهی و حل معضل آلودگی در دو رودخانه گوهر رود و زرجوب شهر رشت،‌ مشکل تالاب بین‌المللی انزلی و پسماند کارگروهی را در استان گیلان تشکیل داده‌ایم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه این کارگروه ویژه عملکرد دستگاه‌ها در امور زیست محیطی و تعهداتشان را رصد می‌کند گفت:‌ تلاش داریم با ایجاد یک مجموعه منسحم و هماهنگ و با همکاری دستگاه‌های ذیربط و استانداری مشکل پسماند و دیگر مباحث زیست محیطی گیلان را حل و فصل کنیم.

وی توجه به محرومان و محرومیت‌زدایی در گیلان را یکی دیگر از تعهدات دولت اعلام کرد و اظهار داشت:‌ فراهم آوردن مسکن مناسب و سرپناه برای اقشار آسیب‌پذیر در استان گیلان از رئوس کاری دولت بوده است که برای همین منظور طرح‌های ساخت مسکن توسط کمیته امداد دنبال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر اینکه سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی در گیلان اختصاص داده شد ابراز داشت:‌ امسال نیز در ادامه همان برنامه بیش از ۶۰ میلیارد تومان پول نقد جهت احداث ۶ هزار واحد مسکونی به کمیته امداد گیلان پرداخت شد.

نوبخت در مورد راه‌آهن گیلان و پرداخت اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه نیز عنوان کرد:‌ در طول یک سال گذشته دولت تعهدات خود را در این زمینه انجام داده به طوری که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح بزرگ از طرف دولت هزینه شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شمارش معکوس برای افتتاح راه آهن رشت به قزوین شروع شده است تصریح کرد:‌ دستورات لازم جهت استقرار شرکت راه آهن در گیلان صادر شده تا بلافاصله پس از افتتاح این طرح در موعد مقرر عملیات جابه جایی مسافران نیز آغاز شود.

وی افتتاح و بهره‌برداری از خط آهن گیلان را موجب ارتقاء و توسعه هر چه بیشتر این استان قلمداد کرد و افزود:‌ به غیر از جابه‌جایی مسافران و گردشگران،‌ با امتداد این طرح تا دریای خزر و اتصال به بندرانزلی تحول بسیار بزرگی در امر حمل کالا از بندر به سایر نقاط کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آغاز به کار قطارهای پرسرعت VIP در راه آهن گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ با این اقدام توریست‌ها و مسافران می‌توانند با سرعت بالای بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و در کوتاهترین زمان ممکن به مقصد خود در سراسر کشور برسند.

نوبخت در مورد اتصال مسیر راه‌آهن رشت-‌ قزوین به بندرانزلی نیز خاطرنشان کرد:‌ اعتبارات لازم برای اجرای این فاز از راه‌آهن گیلان کاملاً آماده پرداخت شده است و به جای امر تملک اراضی می‌توانیم با احداث پل‌های متعدد در این مسیر کار احداث پروژه را سریع‌تر به پیش ببریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشور جمهوری آدربایجان حدود ۵۰۰ میلیون دلار در ساخت فاز سوم خط آهن گیلان در مسیر آستارا مشارکت خواهد داشت ابراز داشت:‌ تعهدات کشور ما در این بخش تأمین ۱۵ درصد اعتبارات بوده که این بودجه از محل صندوق توسعه ملی مهیا شده است.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.