نوبخت:درآمدهای نفتی دولت یازدهم نسبت به دهم ۳۷ درصد کاهش یافته است

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در دولت یازدهم ۳۷ درصد کاهش یافته است، گفت: درآمدهای دولت یازدهم از قبال فروش نفت ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر : 34912
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 - 9:42

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این درحالی است که درآمدهای نفتی دولت دهم از سال ۸۸ تا ۹۱، ۲۵۱ میلیارد دلار بوده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به منتقدان که معتقدند بودجه عمرانی کاهش قابل توجهی داشته است، گفت: بودجه عمرانی از حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به ۴۲۰ هزار میلیارد ریال (بدون احتساب اعتبارات آبهای مرزی) در سال ۱۳۹۵ رسیده و ۹۰ درصد افزایش یافته است.
نوبخت افزود: این در حالی است که بودجه جاری از یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به ۲ میلیون و ۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده که تنها ۷۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
معاون رییس جمهوری در باره مهار آبهای مرزی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم که مبلغ هشت میلیارد دلار (سالی ۲ میلیارد دلار) از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی (منابع آبی که از کشور خارج می شوند) استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با احتساب این رقم که معادل ریالی آن سالی ۶۰ تا ۶۵ هزار میلیارد ریال است، بودجه عمرانی در سال ۱۳۹۵ به ۵۴۰ هزار میلیارد ریال می رسد یعنی ۱۴۳ درصد رشد.
وی اضآفه کرد: با این حال اینکه تصور شود بودجه جاری چیز بدی است درست نیست و یک قضآوت نادرست است.
وی در پاسخ به منتقدان که از رقم تخصیص یافته برای انتقاد از دولت بابت بودجه عمرانی استفاده می کنند ،گفت: اعتبارات طرح های عمرانی باید از محل واگذآری اوراق خزانه مسکوک و اوراق مشارکت تامین شود.
وی ادامه داد: مطابق تبصره پنج قانون بودجه سال ۹۶ اینک چه مقدار از هر نوع از اوراق یاد شده باید منتشر شود را کمیته ای باید مشخص کند که این کمیته با تاخیر تشکیل شده اما تا پایان این ماه بیش از ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی تخصیص داده خواهد شد.
نوبخت همچنین گفت : بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی پس از سال ۱۳۹۵ نیز متناسب با کسوری که از اضافه کارشان کسر شده ،ضریبی محاسبه و به مستمریشان اضافه می شود.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.