نهضت تولید علم و فناوری به یک اراده جدی تبدیل شده است

معاون اول رییس جمهوری، تحقق توسعه پایدار در کشور تنها در گرو توسعه علمی دانست و گفت: نهضت تولید علم و فناوری امروز در بالاترین سطح کشور به یک اراده جدی تبدیل شده است.

کد خبر : 90246
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 - 7:30

 

به گزارش پایگاه خبری ججین، «اسحاق جهانگیری» روز شنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که با حضور جمعی از محقفان، اساتید و فعالان این حوزه در سالن احلاس سران برگزار شد، افزود: ایران در زمینه علوم و فناوری های جدید نیازمند انجام کارهای مهم و اساسی است.
وی به تشکیل ستادهای علمی در حوزه های مختلف به منظور توسعه علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای کار تعداد اساتید و محققان و همچنین تعداد دانشجویان و رشته های دانشگاهی کشور
بسیار کم بود.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: این در حالی است که امروز کشور در بسیاری از بخش ها‌ و حوزه ها به همت اساتید و محققان و افزایش دانشجویان در رشته های فناوری های مدرن به دستاوردهای عظیمی دست یافته است.
جهانگیری همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول های بنیادی گام های بلندی برداشته است که می تواند دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: محققان زیادی در خارج از کشور علاقمند همکاری با ایران هستند که زمینه مناسب فراهم شده است.
معاون اول رییس جمهوری به ضرورت فعالیت خوب در کشور در زمینه سلول های بنیادی اشاره کرد و افزود : هم اکنون در کشور با رشد قابل ملاحظه ای در این زمینه مواجه هستیم.
در حاشیه مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی با حضور معاون اول رییس جمهوری آخرین دستآوردهای سلول های بنیادی و تجهیزات پزشکی از جمله داروی پای سلولی برای درمان آرتوروز زانو، میکروکیت های کاشت سلول ، میکروسکوپ لیزری کانفوکال و میکروسکوپ لیزری لایه نوری ، رونمایی شد.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.