نماینده مردم ارومیه در مجلس: دولت قیمت مواد غذایی را رصد و کنترل کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای رصد و کنترل قیمت مواد غذایی در کشور اقدام کند.

کد خبر : 54078
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 - 8:07

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، نادر قاضی‌پور  با بیان اینکه دولت برای کنترل و رصد قیمت انواع مواد غذایی و کالای اساسی باید اقدام اساسی انجام دهد، اظهار کرد: فعالیت‌های واسطه‌گران و دلالان باعث شده است قیمت تمام شده هم مصرف‌کننده و خریدار تا اندازه زیادی بالا باشد بنابراین لازم است هرگونه حرکتی که از آن رنگ و بوی سوداگری بلند می‌شود کنترل شده و دولت هم برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در کشور شنیده می‌شود، ادامه داد: تاثیر این موضوع را در بازار مسکن، مواد غذایی و … را به وضوح شاهد هستیم بنابراین لازم است ضمن اینکه اقدامی در زمینه تغییر نرخ برخی اقلام صورت می‌گیرد نسبت به قیمت سایر اقلام هم نظارت اساسی صورت گیرد تا خودسرانه یا براساس شوک اقتصادی بالا نرود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تلاش دولت برای کنترل نرخ رشد تورم در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: ولی با این همه قیمت پنج کالای اساسی یعنی برنج، قند، شکر و گوشت همواره کنترل شود تا اینکه افزایش قیمت به صورت غیرمنطقی در این زمینه به وجود نیاید.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به لزوم حمایت هر چه بیشتر دولت از قشر کم‌درآمد جامعه اشاره کرد و گفت: دولت سبد کالا شامل مواد غذایی و پروتئینی باید بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع کرده و تا اندازه‌ای برای کاهش مشکلات معیشتی آنها کمک کند.

قاضی‌پور با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها آثار سوء روحی و مادی برای خانواده‌‌ها به بار می‌آورد، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد لبنی، تخم‌مرغ و سوخت زمانی قابل قبول خواهد بود که درآمد آحاد مردم نیز دچار تغییر شده و با افزایش همراه شود حال آنکه چنین اتفاقی نیافتاده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای تحقق رشد اقتصادی یعنی وعده انتخاباتی خود به صورت جدی تلاش کرده و در این زمینه از ظرفیت‌ نهادها و سازمان‌های مختلف نیز به صورت جدی استفاده کند، گفت: مشکلات اقتصادی رفته رفته فشار بیشتری را به مردم تحمیل می‌کند.

وی توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در صورتی که به رهنمودهای ایشان به معنای واقعی کلمه جامه عمل پوشانده شود هیچ کدام از مشکلات و دغدغه‌های فعلی به وجود نخواهد آمد.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.