نقوی حسینی: خودکشی سید امامی برای ما کاملا مسجل شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، جزییاتی از خودکشی و نحوه مرگ سید امامی ارائه کرد و گفت: کاملا برای ما مسجل است که سید امامی خودکشی کرده است.

کد خبر : 62565
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 - 10:37

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، سید حسین نقوی حسینی درباره مرگ سید امامی استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: فیلم داخل زندان مرحوم سید امامی با حضور هیاتی از مجلس و همچنین نایب رییس مجلس بازبینی شد.
وی که عضو این هیات بود و در این جلسه حضور داشت، توضیح داد: در این فیلم گویاست که خود فرد برای مقدمات خودکشی اقدام می کند و حتی تخت و محلی که میخوابد را آماده می کند.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: به دلیل آن که سید امامی شخصیت علمی و استاد دانشگاه بود اتاق خاصی به وی داده بودند.او محلی که استراحت می کرد را به نحوی آماده می کند که هر کس از پشت پنجره نگاه کند، احساس کند فرد خوابیده است، یعنی بالش و پتو را طوری میگذارد که این احساس ایجاد شود و کاملا صحنه سازی می کند.

 

نقوی حسینی ادامه داد: در ادامه سید امامی پیراهن خود را در می آورد و گره می زند و کارهای مقدماتی را انجام می دهد، در قسمتی هم مشخص است که وی تلاش می کند شیشه لامپ اتاق را احتمالا برای زدن رگ ، بشکند که موفق نمی شود.

 

وی افزود: در بخشی از فیلم او اشیا مختلفی را به سمت لامپ پرتاب می کند که آن بشکند ولی نهایتا موفق نمی شود و در ادامه پیراهنش را درمی آورد و آماده می کند.

 

نقوی حسینی ادامه داد: خانواده وی نیز این فیلم را دیده اند ، همه اعضای هیات نیز به اتفاق تایید کردند خودکشی صورت گرفته است.
وی گفت: برادر وی هم تایید کرده که پیکر را دیده و هیچ اثری در بدن وی جز حلق آویز شدن وجود ندارد و به دلیل آن که فیلم را هم دیده اند نخواستند که کالبد شکافی شود.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کاملا برای ما مسجل است که خودکشی انجام شده است.
نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که موضوع محیط زیستی چه ربطی به جاسوسی دارد گفت: مراجع قانونی و امنیتی باید در این زمینه اظهار نظر کنند زیرا حرف و حدیث و بحث دراین باره زیاد است.

 

وی گفت: ما اطلاعاتی داریم که مجموعه ای بودند و با چه سرویس هایی ارتباط داشتند، ولی اجازه بدهید این موضوع از مراجع رسمی اعلام شود.
به گزارش ایرنا، کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق ۱۹ بهمن ماه در زندان اوین درگذشت، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس روز گذشته از برگزاری جلسه‌ای با حضور علی مطهری نایب رئیس مجلس درباره مرگ کاووس سیدامامی در زندان اوین خبر داد.

 

وی گفت: خودکشی کاووس سیدامامی در زندان اوین در این جلسه با حضور تعدادی از نمایندگان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بررسی و نهایتا این موضوع تایید شد.

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.