نقد بازی شکارچی هیولا:جهان

شکارچی هیولا: جهان – Monster Hunter: World

سازنده: کپ کام – Capcom

سکو: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ویندوز

سال: ۲۰۱۸

کد خبر : 60112
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 7:22

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، شکارچی هیولا: جهان محصولی از کپ کام است که می خواهد روند فروش این بازی ها در غرب را تسریع بخشد. تلاش سازندگان بازی در راستای خوشایند بودن بازی برای بازیکنان جدید بوده است البته به صورتی که  از ویژگی های کلی اش دور نشود و برای طرفدارانش بیگانه نباشد، رسیدن به این هدف را نمی توان سهل و دست کم گرفت. به عنوان یک تازه وارد بازی جهان آن قدر برایم جذاب بود که تعجب می کنم چطور آن قدر دیر به سمت این بازی آمده ام. این یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی است که تا به حال بازی کرده باشم؛ پر از تنوع، عمق و چالش. بازی است که در مرز کمال قرار دارد.

طرفداران دارک سولز ، نی او و دیگر بازی هایی که تمامی مهارت های شما را به چالش می کشند، در این بازی حسی آشنا و راحتی خواهند داشت. شکارچی هیولا بازی آمار و ارقام است: هر اسلحه، بخش، قطعات زره ها، حملات و مهارت ها اعدادی به آن ها تخصیص داده شده است. برای این که موثر ترین شکارچی در ناوگان پنجم باشید هنگامی که به جستجو در این دنیای جدید می پردازید، و می خواهید گیاگان (مجموعه گیاهانی که در دوره ای در منطقه ای رشد کرده اند) و زیاگان (مجموعه گونه های جانوری که در دروره ای در منطقه ای زندگی کرده اند) آن را بشناسید و دلیل رفتارهای هیولاهای موجود در این دنیا را بفهمید، نیاز است که با این آمار و ارقام آشنا شوید.

نقد بازی شکارچی هیولا:جهان

صدها چیز برای یاد گرفتن پیش رویتان است، هر چیزی، رقم و آماری به آن اختصاص یافته است که می توانید آن ها را با هم مقایسه کنید. یک رویایی تحلیلگرانه در انتظارتان است. ممکن است دشوار به نظر آید، اما جهان فوق العاده کار کرده است تا بازیکنان در فرایندهای بازی احساس راحتی داشته باشند. بیشترپیچیدگی ها در ساعت های اولیه گیم پلی بازی قرار داده نشده اند، پس در اوایل شما را آزاد می گذارد تا در محیط و طبیعت های زیبای بازی به شکار هیولاهایی فوق العاده بپردازید.

کاربران پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس گزینه های اضافه ای مربوط به گرافیک بازی در اختیار دارند. طبق نظر و سلیقه خود می توانید جلوه های تصویری، فریم ریت و رزولوشن را اولویت بندی کنید. شما می توانید بین داشتن محیط های دارای جزئیات و با شکوه، عملکردی با ثبات و روان تر، و یا جلوه های تصویری دقیق تر تا جایی که کنسول شما می تواند پردازش کند انتخاب آزادی داشته باشید. توجه کنید که وقتی فریم ریت را در پلی استیشن ۴ پرو انتخاب می کنید، در صحنه های مبارزه حساس و پیچیده، گیرهای کندی اندکی مشاهده خواهید کرد البته این مساله به ندرت پیش بیاید و قابل چشم پوشی است.

ساعت های آغازین شکارچی هیولا، به ویژه آموزش های مختصر آن برای معرفی محیط و مکانیک های اصلی بازی، آن قدر خوب کار شده است که خیلی زود می توانید در دنیای بازی شروع به جستجو و شکار کنید. انتقال آرام اطلاعات در ساعت های اولیه بازی آن قدر خوب صورت می گیرد که من به راحتی نحوه بازی را یاد گرفتم. هیچ صحنه قطع طولانی نبود که یک شخصیت بیاید و اطلاعات را به من منتقل کند و یا لازم باشد صفحاتی طولانی برای یاد گیری چگونگی عملکرد بازی بخوانم. در عوض از طریق تجربه و عمل و پیش رفتن در بازی است که یادگیری صورت می گیرد. در ابتدا اطلاعات مربوط به حفاظت زره ها در برابر عناصر مختلف، یا میزان تخریب اسلحه ای را نادیده می گرفتم و در عوض به چیزهای که برایم جذاب بود می پرداختم و کم کم پیچیدگی های موجود در مسیر بازی را یاد گرفتم.

این روشی بسیار عالی است و به تازه واردان فرصت می دهد با آزادی عمل شروع به یادگیری بازی کنند. برای حرفه ای ها هم اطلاعات لازم موجود است اما این مساله برای ان ها بعدا اهمیت پیدا می کند، وقتی که هیولاهای چابک تر تعدادشان در بازی بیشتر می شود و شما در شکارهایتان باید بسیار استراتژیک تر عمل کنید. به این جا که برسید آن قدر در بازی حل شده اید که با دقت محو تمامی جزئیات بازی می شوید و فرقی ندارد سطح مهارت شما در بازی چقدر باشد.

ایجاد شرایطی که بازیکن از تجربه ی بازی لذت ببرد باعث می شود بتوانید زمانی را در گشت و گذار در دنیای حیرت آور بازی بگذراند. هر دنیای جدیدی که می بینید کاملا متفاوت از دیگر دنیاها است، اما هر یک پر از جزئیات دقیق و کاملی برای کشف شدن هستند. از گیاگان متنوع جنگل باستانی گرفته تا بیابان های خشک و دیگر محیط های بازی، همگی ضیافتی هستند برای چشمان بازیکن که ارزش گذراندن زمان برای تجربه و لذت بردن از آن را دارد.

ممکن است گفته شود که در هر یکی از این جهان ها باشید، تقریبا بخش زیادی از همان کارهای دیگر جهان ها را انجام می دهید: در محیط دویدن، گیاه دارویی جمع کردن، حفر کردن توده های استخوان ها، و البته دنبال کردناسکات فلای وقتی که به دنبال آخرین هیولا می روند. این اعمال به خاطر جذابیت بالایی که دارند هیچوقت کهنه و خسته کننده نمی شوند. مبارزه با هر هیولایی حس متفاوتی دارد و هر مبارزه به پایان متفاوتی ختم می شود. به لطف زیست بوم ها ی مختلف جهان، شما هیچ وقت مطمئن نخواهید بود که چه چیزی در انتظار شماست.

مبارزه نقطه عطف بازی است. بر خلاف بسیاری از بازی های نقش آفرینی، درجه و سطحی به شخصیت شما گره نخورده است. در عوض شما با کشتن هرچه بیشتر هیولاها و غارت لاشه های ان ها به سطح بهتری می رسید. این کار باعث می شود بتوانید سلاح و زره های قوی تری بسازید و حمله و دفاعتان را در برابر هیولاهای بزرگتر بهبود ببخشید.

بارها پیش می آید با هیولایی مواجه می شوید که آن قدر قوی و بزرگ است که مقابله با آن غیر ممکن به نظر می آید. در این صورت به مکان های پیشین برگریدید، به شکار دشمنان ضعیف تر بپردازید و مصالح کافی برای ارتقای امکاناتتان جمع کنید، به زودی می توانید آن هیولای بزرگ را هم شکست دهید.

اگر این استراتژی شکست خورد، می توانید با سه نفر دیگر به صورت گروهی به مبارزه با هیولا بروید و آن را از پای درآورید. حس گروهی در شکار هیولا: جهان بسیار عالی است، اگر چه گاهی انجام و اجرای آن کمی زحمت است. می توانید درخواست برای جستجویی را ارسال کنید و تا سه نفر دیگر را برای هم بازی شدنتان دعوت کنید، اما همه چیز به رئیس جستجو بستگی دارد، پس اگر شما  جستجوی را ارسال نکردید باید زمان زیادی را منتظر بمانید تا افراد دیگری اقدام به فعال کردن شروع این مرحله کنند. اگر آن ها مشغول صرف وعده غذایی، تیز کردن تحهیزات یا گذاشتن تله هستند، منتظر ماندن ممکن است آزار دهنده باشد. به همین خاطر ارتباطات مساله مهمی است، پیشنهاد می شود از هدست استفاده کنید تا روند بازی آن طور که انتظار دارید پیش برود.

البته انتخاب به خود بازیکن بستگی دارد. چیزی قشنگ تر از بازی کردن با دوستان نیست. چه بخواهید به شکار هیولایی بروید یا بازی تعدادی را انتخاب کنید و هیولاهای موجود در هر منطقه را نابود کنید، در هر حالت انتخاب کاملا با شماست و هر دو عالی هستند. البته حس بازی گروهی و همکاری این بازی، در بازی های مدرن بسیار نادر است.

برت فیپس

منبع: Trusted Reviews

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.