نصرالله: کربلا پرورش‌دهنده نسل‌ها برای یاری به امام زمان(عج) است/ پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد قرن

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی شب اول ماه محرم با اشاره به اینکه مهمترین رویداد قرن گذشته پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، تأکید کرد: کربلا نسل‌هایی را تربیت می‌کند که راه را برای صاحب عصر(عج) هموار می‌کنند و ما هرچه داریم از عاشورا داریم.

کد خبر : 748326
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 6:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌رسم هرسال در اولین شب ماه محرم‌الحرام یک سخنرانی مذهبی انجام داد.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدای سخنرانی خود در ضاحیه جنوبی بیروت به‌مناسبت آغاز ماه محرم اعلام کرد: کربلا نسل‌هایی را تربیت می‌کند که راه را برای صاحب عصر و زمان هموار می‌کنند و وی را به‌حق یاری می‌دهند. این نسل‌ها امام زمان(عج) را برای برپایی عدالت و مبارزه با ظلم و طغیان در این دنیا یاری می‌دهند.

وی افزود: کربلا صبر و تحمل و مبارزه با محاصره و ایستادگی در برابر ظلم و تسلیم نشدن در برابر کثرت دشمن و قدرت سلاح‌های آن را به ما آموخت. ما عنوان «کربلا راه ما به‌سوی مهدی(عج)» را برای سال جدید هجری قمری انتخاب می‌کنیم. کربلا ادای تکلیف، اطاعت از ولی، یاری دادن حق و فداکاری را به ما می‌آموزد.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: در سال جدید نیز مسلمانان و جهان اسلام با چالش‌های زیادی در زمینه اصول اسلامی، دین، مقدسات، سرنوشت و کرامتشان و نیز با چالش‌های ملی در هر کشوری مواجه هستند. آغاز سال جدید هجری قمری را به همه مسلمانان تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم همه مسلمانان را حفظ کند و آنها را در مقابله با چالش‌های موجود یاری دهد.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: تاریخ بسیار مهم است و ما باید به آن نگاه کنیم و از آن بهره ببریم و تأکید می‌کنم که باید تاریخ لبنان را بخوانیم و از آن استفاده کنیم تا برخی تجربیات تکرار نشود و مردم لبنان دیگر به جنگ‌های داخلی برنگردند. تاریخ مملو از ناامیدی‌هاست و قوانین و هنجارهای حاکم بر تاریخ ثابت می‌شود و به جامعه مربوط می‌شود. هرکس این هنجارها و قوانین را به چالش بکشد ضرر می‌کند و هرکس از آنها استفاده نماید، سود می‌برد.

وی اضافه کرد: داستان‌های قرآن کریم برای مردم مایه درس و عبرت است. پیامبری که در قرآن بسیار درباره او صحبت شده موسی(ع) است و قومی که نام آن بیشتر از همه در قرآن آمده، قوم بنی‌اسرائیل است. ما در مقاومت، قرآن کریم را خوانده‌ایم و از هر آنچه خداوند درباره بنی‌اسرائیل به ما خبر داده است، آگاه شدیم.

سید حسن نصرالله گفت: قرآن کریم به ما خبر می‌دهد که بنی‌اسرائیل مردمی هستند که حرص و طمع زیادی برای زندگی دارند و سخنان را تحریف کردند، همچنین قرآن ما را از احادیث زیادی درباره این قوم آگاه کرده است و پرداختنِ زیاد به بنی‌اسرائیل در قرآن با هدف هشدار به مسلمانان درباره خطر این قوم است.

سید نصرالله در ادامه اظهار داشت: بزرگترین رویداد قرن گذشته پیروزی انقلاب اسلامی ایران به‌رهبری امام خمینی(ره) است و ما هرچه داریم از عاشورا داریم.

دبیرکل حزب‌الله در پایان درگذشت علامه شیخ «عفیف نابلسی» را به خانواده ایشان و مراجع عظام و علما در حوزه‌های علمیه تسلیت گفته تأکید کرد: ما یک عالِم، یک مبارز، یک پدر و یک شخصیت بزرگ را از دست دادیم.

شیخ عفیف نابلسی از علمای برجسته لبنان و از حامیان بارز مقاومت اسلامی بود که روز جمعه بعد از تحمل یک دوره بیماری طولانی درگذشت.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.