نصرالله:داعش به پایان خود رسیده است

دبیرکل حزب الله لبنان باتاکید براینکه داعش به پایان خود رسیده است، گفت: داعش در حال حاضر به دنبال افرادی برای انجام حملات انتحاری است تا بتواند شکست در سوریه را به تأخیر بیندازد.

کد خبر : 35606
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1396 - 18:33

 

به گزارش پایگاه خبری”ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورای حسینی(ع) خواستار حفظ ثبات سیاسی لبنان و آرامش موجود شد و تصریح کرد: اداره کشور با تشنج یا دشمنی با یکدیگر به پیش نمی‌رود. همانگونه که پیش از این در قضیه انتخابات توانستیم اختلافات را حل کنیم، هنوز هم می‌توان اختلاف سلیقه‌ها و تضادها را حل و فصل کرد و مصلحت لبنان در دوری از هر گونه درگیری در سطح ملی است.

نصرالله ادامه داد: این حرف را از روی ضعف یا ترس یا نگرانی به زبان نمی‌آورم، حزب‌الله امروز در قوی‌ترین شرایط قرار دارد و حتی رژیم صهیونیستی هم می‌گوید که حزب الله دومین ارتش منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد که طرف‌های مختلف به خصوص عربستان، در فکر کشاندن لبنان به اختلافات و درگیری داخلی و منطقه‌ای نباشند.

نصرالله با بیان اینکه نظر ما ادامه یافتن دولت فعلی لبنان است تا اینکه انتخابات در چارچوب همکاری‌های مثبت برگزار شود، گفت: سخن حزب‌الله همان سخن «نبیه بری» است و انتخابات برگزار خواهد شد و مجلس نمایندگان تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره آزادسازی کامل منطقه «الجرود» و بزرگداشت کشته شدگان ارتش لبنان، عنوان کرد: تهدید تروریستی پس از آزادسازی «الجرود» کاهش پیدا کرده، اما پایان نیافته است. پایگاه های لجستیکی برای آغاز عملیات‌های تروریستی در شهرها و شهرک‌ها منهدم شده است و با وجود سخنان برخی سفارتخانه‌های خارجی در لبنان، مشتاقم بگویم که لبنان از امن‌ترین کشورهای جهان و امن‌تر از آمریکا است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به مسئله آوارگان اظهار داشت: در لبنان همه درباره معضل آوارگان اتفاق نظر دارند، مصلحت آوارگان سوری در این است که به کشورشان بازگردند.

نصرالله خطاب به آوارگان سوری گفت: منفعت شما در این است که به کشورتان و زندگی اصلی‌تان بازگردید، فلسطینی‌ها را ببینید که در تلاش برای بازگشت به کشورشان هستند؛ مصلحت شما در این است که به آبادی کشورتان بپردازید.

وی در ادامه تاکید کرد که هیچکس حق ندارد که آوارگان سوری را وسیله‌ ای برای تبلیغات انتخاباتی خود قرار دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خطاب به مسئولان لبنانی تصریح کرد که نباید در مسأله مربوط به جاسوسی رزیم صهیونیستی و دستگاه های شنود و دوربین‌های بمب‌گذاری شده با تساهل رفتار کنند. اگر مسأله نفوذ و جاسوسی رژیم صهیونیستی از راه سیاسی حل نشود ما برای حل این مسأله دنبال راه های دیگر خواهیم رفت؛ دوربین‌های بمب‌گذاری شده و دستگاههای شنود آیا زیر پا گذاشتن قطعنامه ۱۷۰۱ نیست؟

نصرالله با تاکید بر اینکه گروهک تکفیری داعش به پایان خود رسیده و تنها مسأله زمان مطرح است، اظهار داشت: داعش در حال حاضر به دنبال افرادی برای انجام حملات انتحاری است تا بتواند شکست در سوریه را به تأخیر بیندازد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.